• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

הבדלה וקידוש לבנה - מה קודם?

גרינפלד

Well-known member
שמעתי בשם הרב אי"ש גריינימן שליט"א שבמקום שאפשר [ישיבה, וכדו'] - יש להקדים הבדלה, כיון שתדיר קודם.

וכן שאלו את ר' ראובן פוזן מדוע לא נוהגים כן בבתי כנסיות [כמו ביו"כ, שמבדילים קודם]; והשיב, שהציבור שסיימו מעריב - יעשו קודם קידוש לבנה, כדי שיעשו כולם יחד.
 
ויתכן להוסיף ע"פ דעת הראשונים שהבדלה עיקרה דאורייתא;
ואע"פ שיצא בתפילה, אבל מצאנו במשנ"ב שמחמיר לגבי השיעור של כוס הקידוש בלילה, כיון שעיקרו דאורייתא, אף שמדאורייתא יוצא בברכה לבד, ואולי כבר יצא בתפילה.
מיהו זה רק לשיטות שדאורייתא קודם לדרבנן.
ויל"ד בזה.

ויל"ע אם יש נפק"מ אם זה מצד תדיר או מצד הנ"ל;
ולכאורה אפשר להוכיח שאי"ז נכון, כי הפוסקים שדנו על הבדלה ונר חנוכה - דנו רק מצד תדיר, ולא מצד שעיקרו דאורייתא.​
 
חזור
חלק עליון