• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

הבדלה וקידוש לבנה - מה קודם?

גרינפלד

Well-known member
שמעתי בשם הרב אי"ש גריינימן שליט"א שבמקום שאפשר [ישיבה, וכדו'] - יש להקדים הבדלה, כיון שתדיר קודם.

וכן שאלו את ר' ראובן פוזן מדוע לא נוהגים כן בבתי כנסיות [כמו ביו"כ, שמבדילים קודם]; והשיב, שהציבור שסיימו מעריב - יעשו קודם קידוש לבנה, כדי שיעשו כולם יחד.
 
ויתכן להוסיף ע"פ דעת הראשונים שהבדלה עיקרה דאורייתא;
ואע"פ שיצא בתפילה, אבל מצאנו במשנ"ב שמחמיר לגבי השיעור של כוס הקידוש בלילה, כיון שעיקרו דאורייתא, אף שמדאורייתא יוצא בברכה לבד, ואולי כבר יצא בתפילה.
מיהו זה רק לשיטות שדאורייתא קודם לדרבנן.
ויל"ד בזה.

ויל"ע אם יש נפק"מ אם זה מצד תדיר או מצד הנ"ל;
ולכאורה אפשר להוכיח שאי"ז נכון, כי הפוסקים שדנו על הבדלה ונר חנוכה - דנו רק מצד תדיר, ולא מצד שעיקרו דאורייתא.​
 
חזור
חלק עליון