הגבהת הידיים בברכת כהנים

ברור שאנו מגביהים מעל הכתף
אבל לפעמים יש חזנים כמו חבושה או נהרי וכדו' שהם מאריכים יותר על קנה המידה.
ופשוט אין כח אז מורידים את הידים מתחת לכתף מתי שהחזן מנגן.
זכורני לפני שנים בישיבה קטנה שהיה פרשת זכור. (ערב פורים, וכידוע עושים קצת שמחה) אז החזן פשוט לא הפסיק לנגן ועשה כמו יום כיפור והורדנו את הידים ואז היה פולמוס שלם מאוד בהנהגת הישיבה.

בקיצור מחכים כבר לבנין בית המקדש!

כס"ט בברכת כהנים באהבה:
לא ידעתי שאתה כהן
 
ברור שאנו מגביהים מעל הכתף
אבל לפעמים יש חזנים כמו חבושה או נהרי וכדו' שהם מאריכים יותר על קנה המידה.
ופשוט אין כח אז מורידים את הידים מתחת לכתף מתי שהחזן מנגן.
זכורני לפני שנים בישיבה קטנה שהיה פרשת זכור. (ערב פורים, וכידוע עושים קצת שמחה) אז החזן פשוט לא הפסיק לנגן ועשה כמו יום כיפור והורדנו את הידים ואז היה פולמוס שלם מאוד בהנהגת הישיבה.

בקיצור מחכים כבר לבנין בית המקדש!

כס"ט בברכת כהנים באהבה:

רק שלא יובן אנו מורידים את הידים רק מתי שהשליח ציבור מנגן.
 
אם נסכם את התשובה שהביא הרב @יצחק משען מלבד המור וקציעה שכתב שמתחת לכתפיים אינו נחשב לנשיאות כפים, כ"כ המבי"ט בקרית ספר והב"ש.
הרדב"ז כתב דבעינן תרתי, לשאת את זרועותיו וגם את כפות ידיו. והעתיקוהו מהריק"ש והברכ"י
מלבד זה אין דברים מפורשים בראשונים ואחרונים רק דקדוקים כאלה ואחרים

גם הסכמת מרן נראה שמצדיק את הכותב שעורר על כך שהכהנים יגביהו את ידיהם ויפשטו את ידיהם ולא יהיו מקופלות
אבל אם מוריד מעט מהכתפיים צ"ע על סתימת הראשונים והאחרונים
 
מצורף מה שדיבר על הג"ר בנימין חותה שליט"א ביום העצמאות האחרון (תשפ"ד)
מדבר בחריפות ע"ז
ואף פוסק שאם הש"ץ רואה שהכהנים מגביהים שלא כדין, ומרמז לציבור ולא מבינים, מותר לו אפילו לדבר באמצע חזרת הש"ץ ולומר להם להרים את הידיים, ואם לא מקשיבים לו, מותר לו אפילו לדלג על ברכת כהנים!!!
נראה בדבריו שממש חשש בזה לעיכובא.
 
מה המקור שיש נוהגים לפשוט ידיהם כמו ב"פותח את ידיך" בברכת כהנים, להראות שהם מקבלים את הברכה.
 
הש"צ היחידי שאיני מקפיד עליו שמאריך בברכת כהנים זה מורי ורבי.
קשה מאוד עם הש"צ שמנגנים את הברכת כהנים...
השבוע יש ענין נוסף של טורח לכהנים שיש נוהגים לקרוא להם את כל הפסוקים של פרשת נשא עד ברכת כהנים כמעט 86 פסוקים וראיתי כמה פעמים שהכהנים מקפידים שהעמידו אותם כ"כ הרבה
 
חזור
חלק עליון