• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הוכתרו 23 מורי הוראות חדשים ע"י בית ההוראה "מעין טהור" בראשות הגאון ר' יניב נסיר שליט"א ובמעמד נשיא בית ההוראה הגר"ב שרגא והגר"י שכנזי שליט"א

גדול היה המעמד לכבודה של תורה

במעמד מרגש ומרומם מאוד הוכתרו 23 מורי הוראות חדשים ע"י בית ההוראה "מעין טהור" בראשות הגאון ר' יניב נסיר שליט"א ובמעמד נשיא בית ההוראה הגאון הגדול ר' ברוך שרגא שליט"א ראב"ד ירושלים והגאון הגדול ר' יעקב שכנזי שליט"א דמו"ץ העדה החרדית הספרדית


אמת מה נהדר היה לראות השבוע עשרות תלמידי חכמים, דיינים, ראשי כוללים, רבני קהילות, מחברי ספרים ואברכים חשובים מכל רחבי הארץ, מירושלים ומנתניה, מיבנה ומאלעד, מבני ברק ומעמנואל, מאשדוד ומבית שמש, מנתיבות ומרחובות, מתקבצים ועולים אל עיר הקודש ירושלים, אל הכנס הגדול להכתרתם כמורי הוראות בישראל.

לאחר לימוד עיוני ומעמיק בהלכות טהרה בשורש הדברים, עסקו מורי ההוראה ב"תורת השימוש", הכוללת את כל עניני ה"מראות" הרפואה והפרקטיקה המגיעה לפתחו של מורה הוראה, השיעורים שנמסרו ע"י ראש בית ההוראה הגאון ר' יניב נסיר שליט"א אשר נודע בשערים המצויינים בהלכה ובכח ההוראה בפסקיו וספריו המפורסמים, שולבו במצגות וסירטונים מביה"ח "שערי צדק" ועוד. ובהוראות ופסיקות מבית מדרשם של גדולי הדור אשר מורנו הרב שליט"א זוכה לקרבתם ושימושם עשרות בשנים.

את הכנס פתח הדיין המצויין הגאון ר' שי קבסה שליט"א ראש כולל "נועם התורה" וממשתתפי השיעורים, בדבריו הוא עמד על הזכות והאחריות הגדולה של מורה הוראה, ועל החשיבות הגדולה להמשיך את השימוש ע"י שמירת קשר עם בית ההוראה ועם מורנו ראש בית ההוראה הגר"י נסיר שליט"א. והודה על השיעורים הבהירים והחומר המקיף שנותן בהירות כיצד להשיב לשואלים.

אחר כן מסר ראש בית ההוראה הגאון ר' יניב נסיר שליט"א את השיעור האחרון למורי ההוראה העוסק בעניני רפואה וטהרה במשך שעה ארוכה.

את הכנס אירח נשיא מוסדות "דור ודור" הרה"ג ר' שמעון חיים בן טוב שליט"א, בהיכל בית המדרש הגדול "דור ודור" בשכונת רמת שלמה בירושלים, ע"ש של מר אביו צדיק המזוזות הרה"צ ר' משה בן טוב זצ"ל, [אשר מורנו ראש בית ההוראה "מעין טהור" הגר"י נסיר שליט"א החל לשמש במוסדות כמורה הוראה וראש הכולל]. הרה"ג ר' שמעון חיים בן טוב שליט"א נשא מאצרותיו ממה שראה אצל אביו צדיק המזוזות הרה"צ ר' משה בן טוב זצ"ל ואצל מורי ההוראות רבות בשנים, ועל חשיבות מורה הוראה שעל ידי פסק ברור משכין שלום בין אדם למקום ובין איש לאשתו (כמ"ש בליקוטי מוהר"ן), עוד דיבר הרב על ספריו הבהירים של ראש בית ההוראה ורמז כי "נסיר" הוא כי הוא מנסר וחותך את ההלכה בלי ספקות, וככה צריך לנהוג מורה הוראה בעת שבאה לפניו שאלה, "לחתוך" ולא לבלבל את השואל עם פילפולים וחקירות. והוסיף שיש חשיבות גדולה שהרב שליט"א יתעטר בחלוקא דרבנן לכבוד התורה וכבוד המוסדות ושזה נותן תוקף לפוסק.

הגאון הגדול ר' יעקב שכנזי שליט"א דמו"ץ העדה החרדית הספרדתית​

בהתרגשות גדולה קבלו הצבור את בואו של גדול המורים בהלכות טהרה הגאון הגדול ר' יעקב שכנזי שליט"א דמו"ץ העדה החרדית הספרדתית ומח"ס שימוש חכמים, אשר ראש בית ההוראה זכה לקרבתו שנים רבות, ראש בית ההוראה שיתף את הציבור בתחילת הקשר עם הגר"י שכנזי שליט"א כיצד היה כותב פסקים והגר"י שכנזי היה עובר על דבריו ומכוונו בהלכה ובהוראה לפרטי פרטים, אימתי יש להקל במקרים קשים וסבוכים ודרך "השלחן ערוך החמישי". עוד סיפר כי בבית ההוראה אצל הגר"י שכנזי היה מצוי לראות את הרב אוחז שני טלפונים בידיו ועוד שואל עומד ממולו, וזה הבית הוראה הכי שוקק של הציבור הספרדי. ראש בית ההוראה סיים כי בעבר להיות "תלמיד של הרב שכנזי" זכו רק יחידי סגולה, אבל היום שיש את הספר "שימוש חכמים" כל אחד יכול להיות תלמיד של הרב שכנזי כי הרב הכניס את כל כולו בספרים.

הגאון הגדול ר' יעקב שכנזי שליט"א פתח בדבריו בכבוד אכסניה וסיפר כי למעלה מארבעים שנה שהוא שימש כמורה הוראה במוסדות "דור ודור" ושהמוסדות פועלים בטוב טעם ודעת ברוחניות וגשמיות כך שהיה תענוג לבא למקום, וממש הם בגדר מפעל לחזרה בתשובה. "צדיק המזוזות" הרב משה בן טוב זצ"ל אמר פעם לאדם אחד שביקש ברכה להקפיד לעשות הבדלה, אותו אחד התבלבל עם עצמו, איך הוא יעשה הבדלה אם הוא לא שומר שבת, וכך גרם לו לשמור שבת בעקיפין בדרך נעימה. אחר כך דיבר הרב בשבחו של ראש בית הוראה וסיפר אנקדוטה מתחילת הכרותו את הרב: "ידידי היקר הרב הגאון ר' יניב נסיר שליט"א, באמת, כשהכרנו אותו בהתחלה וראינו את הספרים שלו, מי שרואה את הספרים שלו, איזה עומק, איזה בקיאות, אמרתי אני בטח יבוא, אני יפגש איתו, אני יראה איזה מישהו גבוה כזה... אבל לא, את הצנועים חכמה, התורה לא אוהבת את ה"למעלה"... התורה אוהבת את ה"למטה", את הצנועים, התורה נמשלה למים שיורדים למטה, לא עולים למעלה...". אחר כן פירש הרב את האמור במסכת אבות "הוו מתונים בדין", כמה צריכים להיות מתונים ולהפעיל שיקול דעת אימתי להחמיר ואימת להקל, והביא מעשה מאלף מאשר קרה עמו יחד עם חמיו רב רבנן מרן ראש הישיבה הגאון ר' יהודה צדקה זצ"ל, שע"י בירור קל הצילו שואלים ממכשול. ואמר הגר"י שכנזי שזה מתאים בדיוק למעמד שבו אנו נמצאים, שיש כאן ראשי כוללים, רבני שכונות, רבני קהילות, שהם מתעדים להורות הלכה לכל שואל, "שאלתי את הרב נסיר, מה כל המורי צדק החדשים יהיו משיבים במקום אחד?, אני לא מסכים..., אמר לי לא, אחד בא מבית שמש ואחד מנתניה וכו' וכו', שמחתי, ככה צריך, להפיץ את התורה, שיהיה מענה לכל אחד, מסכנים אנשים אין להם רב שישאלו, וחלילה נכשלים, לכן כמה דבר זה גדול שמצילים את עם ישראל מאיסורים חמורים".

נשיא בית ההוראה מורנו ורבנו הגאון הגדול ר' ברוך שרגא שליט"א​

בשיאו של המעמד נכנס אל ההיכל נשיא בית ההוראה מורנו ורבנו הגאון הגדול ר' ברוך שרגא שליט"א ראב"ד ירושלים וראש בד"ץ אור שרגא, אשר מלווה את בית ההוראה ומנווטו מיום הקמתו. הצבור הקדוש קבלו בשירה והתלהבות, וראש בית ההוראה הודה למורנו הראב"ד שליט"א על כל הליווי וההכוונה במשך השנים, ואמר "כמה הרב עודד ותמך בנו לאורך כל הדרך, ועתה הנני אומר למורנו הרב שאי סביב עיניך וראי כולם נקבצו באו לך, יש כאן תלמידי חכמים ורבני קהילות ראשי כוללים ודיינים, מבית שמש, מרחובות, מנתיבות, מאלעד, מנתניה, מבבני ברק, מירושלים, מיבנה, מאשדוד ועוד מקומות".

ראש בית ההוראה שיתף את הציבור ממעשה והכוונה אישית שקיבל ממורנו הראב"ד שליט"א, "כשפתחנו את בית ההוראה לראשונה לפני כעשור זה הוקם בשכונת גילה, הכל כבר היה מוכן מורנו הרב שליט"א עודד את הדבר ממש וגם רבני הקהילות בשכונה שם עודדו את הדבר, וחשבנו כבר להתחיל, אבל מורנו ורבנו נשיא בית ההוראה שליט"א קרא לי ואמר קודם יש לבקש רשות מהמרא דאתרא של השכונה הגאון ר' משה בן אבו שליט"א רב שכונת גילה, באותו רגע מורנו הראב"ד שליט"א הוציא בלנק וכתב מכתב לידידו הגאון הרב בן אבו שליט"א והמליץ עלי ובקש רשות בשבילי, הגר"מ בן אבו שמח וסמך ידו על הדברים, וכך הוא ורעהו הגאון ר' אליהו שלזינגר שליט"א הגיעו בעצמם לכנס פתיחת בית ההוראה ועודדו את הדבר. כמה חכמה יש כאן, כשאדם גודל אצל אדם גדול, נוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל".

את המשא המרכזי נשא נשיא בית ההוראה מורנו הגאון הגדול ר' ברוך שרגא שליט"א ראב"ד ירושלים, בראשית דבריו סיפר הרב מאשר ראה מעשי מופת אצל "צדיק המזוזות" הרב משה בן טוב זצ"ל אשר הרבה טהרה בעם ישראל, וכמה היה עומד שכל דבר יעשה על פי הוראת חכם. אחר כן דיבר מורנו הראב"ד שליט"א על פעולות בית ההוראה והכשרת הרבנים, "כבר היה לנו סיומים בבית ההוראה, ואני שמח לראות עוד סיום של תלמידי חכמים שנתמנים לשמש כמורי הוראה, בפרט היום כמה יש צורך למורי הוראה, והעיקר שניכר שהתלמידי חכמים כאן שקועים באהלה של תורה, שהם ראויים להורות, זה העיקר, התעודה זה כדי לקבל את השימוש, את הידיעות, את ההיקף, את הפרטיקה, אבל כדי להורות הוראה נכונה צריך להיות שקוע בתורה, להיות עם יראת שמים, גדולי ישראל כמה היו בקיאים ויודעים, מרן ראש הישיבה הגאון ר' בן ציון אבא שאול זצ"ל ידע את כל הש"ס בבלי וירושלמי ישר והפוך ועדיין היה מורה ביראה, בשיקול הדעת". עוד סיפר מורנו הראב"ד שליט"א שבזמנו לפני 40 שנה כתב פסק לחדש קולא בהלכות טהרה, גדולי ישראל שעיינו בדבריו רבים מהם הסכימו איתו להלכה, אבל למעשה הורה לו הגרי"ש אלישיב שאין לשנות את ההלכה להקל. וחיזק את דברי קודמו ידידו הגר"י שכנזי שליט"א שצריך זהירות גדולה מלחדש קולות בהלכות טהרת המשפחה.

עוד אמר מורנו הראב"ד שליט"א, "אתם ברוך ה' לומדים פה אצל ידידי היקר הגאון ר' יניב נסיר שליט"א שהוא ממש מוסר את נפשו להקים ולהעמיד מורי הוראות, השימוש זה חשוב הכי הרבה, בבית ישראל היה גאון אחד מפורסם רבי גרשון לפידות זצ"ל, הוא היה גאון גדול, כל שנה גומר את כל הש"ס, אבל לא היה פוסק הלכות, יום אחד אמר למה אני לא מורה הוראות, הודיע לתלמידים ממחר מי שיש לו שאלה יכול לבוא לשאול, טוב, למחרת יום שישי בבוקר בא אליו אחד שואל שאלה, הרב לפידות חושב וחושב וחושב, לא מצליח למצוא תשובה, אמר לו חכה עוד פעם חושב חושב, אמר לשואל מחילה, לא יודע, הלך הרב עם חלישות הדעת... ליד המקוה פגש איזה מורה הוראה צעיר ששימש חכמים, שהיה בקי בפרקטיקה אבל לא היה יודע חצי ממה שהרב לפידות יודע בש"ס, אמר לו תגיד לי השאלה כך וכך מה הדין?, אמר לו במקום מותר. אמרה לו מותר? מנין לך? אני עברתי על כל הש"ס לא מצאתי שכתוב משהו בזה, אמר לו מצויין, אם עברת על כל הש"ס ולא כתוב שאסור, אז מותר..."

מורנו הראב"ד הגר"ב שרגא והגר"י שכנזי שליט"א הלבישו לראש בית ההוראה "חלוקא דרבנן" ורבתה השמחה. בברכת שהחיינו אמר ראש בית ההוראה כי הוא מכוין לפטור את השמחה של כל הרבנים מורי ההוראות שנתעטרו בכתר ההוראה.

אחר כן עלו ובאו מורי ההוראה שליט"א איש על שמו לקבל את התעודה מידו של נשיא בית ההוראה הראב"ד הגר"ב שרגא שליט"א כשהם עוברים להתברך גם מאת הגאון ר' יעקב שכנזי שליט"א.

הכנס הסתיים בשעת ערב מאוחרת, אחרי ערב גדוש ומרומם, בצאת הגר"י שכנזי שליט"א מהמעמד אמר כי היתה מורגשת במקום שכינה. ויהי רצון שמי ששכן שכינתו בבית הזה הוא ישכין שכינתו בבתי ההוראה החדשים שיהיו פעילים מעתה בכל רחבי הארץ.


בקרוב בעז"ה נפתחים מחזורים חדשים של שימוש חכמים ברפואה הלכה ומראות, לפרטים והרשמה יש לפנות במייל m3036006@gmail.com או בפלא' 0527-150-637


 

קבצים מצורפים

  • מחזורי כסלו תשפד.JPG
    מחזורי כסלו תשפד.JPG
    5.1 MB · צפיות: 54
  • AO5A9868.JPG
    AO5A9868.JPG
    5.3 MB · צפיות: 52
  • משא נשיא בית ההוראה הגאון רבי ברוך שרגא.JPG
    משא נשיא בית ההוראה הגאון רבי ברוך שרגא.JPG
    5 MB · צפיות: 40
  • משא הגאון רבי יעקב שכנזי.JPG
    משא הגאון רבי יעקב שכנזי.JPG
    5 MB · צפיות: 39
  • ראש בית ההוראה הגאון רבי יניב נסיר.JPG
    ראש בית ההוראה הגאון רבי יניב נסיר.JPG
    4.7 MB · צפיות: 43
  • עשרות המוצים.JPG
    עשרות המוצים.JPG
    5.6 MB · צפיות: 53
בשיאו של משא הקודש של נשיא בית ההוראה הגאון הגדול ר' ברוך שרגא שליט"א הלבישו לכבוד ראש בית ההוראה חלוקא דרבנן לשמחת כלל המשתתפים. מצ"ב סרטון [לא הבנתי איך מעלים סרטון?] ותמונות
מצ"ב גם העלון מהמעמד
 

קבצים מצורפים

  • חלוקא דרבנן.JPG
    חלוקא דרבנן.JPG
    4.7 MB · צפיות: 39
  • עלון יניב פריו 25 תפוצה.pdf
    2.6 MB · צפיות: 24
אגב פלא שפתאום אני מצליח להתחבר על השם והמייל הישן, לא התחבר לי כבר כמה חודשים ניסתי לשחזר סיסמה ללא הצלחה [לא הייתי מקבל את האישור למייל, ולכן עשיתי שם חדש [הורדתי ה, וע"ש מייל אחר] ופתאום במחשב אחר זה התחבר לי בפשטות?
אפשר לקבל מייל של אחד האחראים למקרים כאלו?.
לגבי הסרטון מחר אנסה להבין מ"ש ע"ה ס"ט ולעשות במחשב שבכולל. יש"כ.
 
אגב פלא שפתאום אני מצליח להתחבר על השם והמייל הישן, לא התחבר לי כבר כמה חודשים ניסתי לשחזר סיסמה ללא הצלחה [לא הייתי מקבל את האישור למייל, ולכן עשיתי שם חדש [הורדתי ה, וע"ש מייל אחר] ופתאום במחשב אחר זה התחבר לי בפשטות?
יש צור קשר בתחתית הפורום...
 
לוחצים קליק ימני על הסרטון, ואז לוחצים לדחיסה בזיפ, ואז מעלים את הקובץ הדחוס בזיפ.
איך אני מקשר את הסרטון לכאן?. הוא לא ארוך אבל באתר כאן אני לא מוצא מקום להעלות סרטון רק תמונה
 
אני לא מכיר את הרב יניב נסיר אישית, אבל אציין שראיתי באוצר החכמה את השו"ת שלו, הלכה למשה, והוא מתוק ממש. בירורים עמוקים שכתובים ביסודיות ובבהירות, והוא מוסיף שם המון שמועות בע"פ ששאל פוסקים רבים בנושאים עליהם כתב.

וגם לרב יעקב נסיר (אחיו?) יש שו"ת יפה מאוד, שאל יעקב, שגם הוא מצטיין בבירור הדברים מן השורש ובכתיבה בהירה למדי.
 
אני לא מכיר את הרב יניב נסיר אישית, אבל אציין שראיתי באוצר החכמה את השו"ת שלו, הלכה למשה, והוא מתוק ממש. בירורים עמוקים שכתובים ביסודיות ובבהירות, והוא מוסיף שם המון שמועות בע"פ ששאל פוסקים רבים בנושאים עליהם כתב.

וגם לרב יעקב נסיר (אחיו?) יש שו"ת יפה מאוד, שאל יעקב, שגם הוא מצטיין בבירור הדברים מן השורש ובכתיבה בהירה למדי.
אם כבר העלה כבודו את הענין
אציין כי ספר חדש של הרב נמצא כעת בדפוס
ספר מיוחד מאוד המיועד למורי הוראות בטהרה ורפואה ופרטיקה ונקרא "בית ההוראה"
יש למה לצפות...
 
חזור
חלק עליון