ידוע כי איכא פלוגתא אי בשיעור כזית בלחם, מחשבים את הלחם עצמו לבדו בלי מה שעליו, או מה שעליו יחד עמו.
(תקנו אותי אם אני טועה בניסוח)
ולפי מאי דמחשבים את הזית יחד עם מה שאיתו, עלה בלבי שאלה.
אם אני מוסיף לכתחילה ללחם דבר מה בשביל שיהיה כזית, אף שלא הייתה כוונתי לאוכלו עמו, אך בשביל להשלים לשיעור, אי מהני.
השיקול הוא לא רק בעצם ההוספה, אלא ״מה ההוספה״, אי נימא שזה יועיל דווקא בדבר שדרכו להיות על הלחם. עגבנייה לדוג׳. או שהוספתי דבר שבדרך כלל אני לא אוכלו על הלחם. כמו צ׳יפס או שוקולד.
(תקנו אותי אם אני טועה בניסוח)
ולפי מאי דמחשבים את הזית יחד עם מה שאיתו, עלה בלבי שאלה.
אם אני מוסיף לכתחילה ללחם דבר מה בשביל שיהיה כזית, אף שלא הייתה כוונתי לאוכלו עמו, אך בשביל להשלים לשיעור, אי מהני.
השיקול הוא לא רק בעצם ההוספה, אלא ״מה ההוספה״, אי נימא שזה יועיל דווקא בדבר שדרכו להיות על הלחם. עגבנייה לדוג׳. או שהוספתי דבר שבדרך כלל אני לא אוכלו על הלחם. כמו צ׳יפס או שוקולד.