• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

להתיר איסור דרבנן כדי שלא יעברו על איסור דאורייתא

ספר העקידה פרשת וירא אות כ'.
הובא בילקו"י שבת כרך א' חלק א' עמ' רכ"ב וכן עמ' של"ח.
(וכן הביא בילקו"י ברכות סי' קס"ג סעיף ד' עמ' צ"ד. וכן בילקו"י כיבוד הורים פרק ז' סעיף י' עמ' שע"ד. וכן בילקו"י פורים סי' תרצ"ה סעיף כ"ח עמ' תשל"א).
 
פעם היה חכם שהתיר ליהודי באיטליה ליסוע לבית הכנסת ברכבת של נכרים בשבת שזהו איסור דרבנן במקום שיסע ברכבו שזהו איסור דאו'.
וכששמע ע"כ רבינו חכם עובדי' ע"ה, אמר לו "היאך אתה מתיר איסור דברנן?"
ואמר לו החכם, "אם זה היה בינך לא היית מתיר לו כך?!"
ומרן רבינו ע"ה הסכים לדבריו.
 
פעם היה חכם שהתיר ליהודי באיטליה ליסוע לבית הכנסת ברכבת של נכרים בשבת שזהו איסור דרבנן במקום שיסע ברכבו שזהו איסור דאו'.
וכששמע ע"כ רבינו חכם עובדי' ע"ה, אמר לו "היאך אתה מתיר איסור דברנן?"
ואמר לו החכם, "אם זה היה בינך לא היית מתיר לו כך?!"
ומרן רבינו ע"ה הסכים לדבריו.
בבן זה היתר ליחיד. להתיר לבוא כך לבית הכנסת זה היתר לרבים, ואת זה הרב עובדיה לא היה מתיר.
 
חזור
חלק עליון