• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

להתיר איסור דרבנן כדי שלא יעברו על איסור דאורייתא

ספר העקידה פרשת וירא אות כ'.
הובא בילקו"י שבת כרך א' חלק א' עמ' רכ"ב וכן עמ' של"ח.
(וכן הביא בילקו"י ברכות סי' קס"ג סעיף ד' עמ' צ"ד. וכן בילקו"י כיבוד הורים פרק ז' סעיף י' עמ' שע"ד. וכן בילקו"י פורים סי' תרצ"ה סעיף כ"ח עמ' תשל"א).
 
פעם היה חכם שהתיר ליהודי באיטליה ליסוע לבית הכנסת ברכבת של נכרים בשבת שזהו איסור דרבנן במקום שיסע ברכבו שזהו איסור דאו'.
וכששמע ע"כ רבינו חכם עובדי' ע"ה, אמר לו "היאך אתה מתיר איסור דברנן?"
ואמר לו החכם, "אם זה היה בינך לא היית מתיר לו כך?!"
ומרן רבינו ע"ה הסכים לדבריו.
 
פעם היה חכם שהתיר ליהודי באיטליה ליסוע לבית הכנסת ברכבת של נכרים בשבת שזהו איסור דרבנן במקום שיסע ברכבו שזהו איסור דאו'.
וכששמע ע"כ רבינו חכם עובדי' ע"ה, אמר לו "היאך אתה מתיר איסור דברנן?"
ואמר לו החכם, "אם זה היה בינך לא היית מתיר לו כך?!"
ומרן רבינו ע"ה הסכים לדבריו.
בבן זה היתר ליחיד. להתיר לבוא כך לבית הכנסת זה היתר לרבים, ואת זה הרב עובדיה לא היה מתיר.
 
חזור
חלק עליון