במחכ"ת לא מובן טענתו על הכתר שם טוב ועל מו"ר ז''ל. הם מעידים מה שראו בעיניהם.ומסקנת דבריו:
הצג קובץ מצורף 26894
שיהיה לו לבריאות.הוא טוען שהכש"ט לאו דסמכא הוא (ויותר...).
הצג קובץ מצורף 26901
בבקשה:שיהיה לו לבריאות.
אבל זכורני שהפוסקים סומכים על עדויותיו.
ועכ"פ מו"ר הגר"ע ז''ל ג"כ מעיד כן.
וצריך לראות בארץ חיים ובנת"ע אם כתבו בזה. וגם הגרמ"א ז''ל.
ואם אפשר בבקשה את כל המאמר של הרב בן דוד, יבורך ושכמ"ה.
תודה, אבל אין מאמר.בבקשה:
כנראה ניסה להעלותו ולא עלה מחמת גודל הקובץ. יש להקטין כאן.תודה, אבל אין מאמר.
יש"כ ר' בנימין, הקטין אותו ב85%!כנראה ניסה להעלותו ולא עלה מחמת גודל הקובץ. יש להקטין כאן.
א. הדין לא על זה. אף אחד לא רצה לטעון להתיר את קשר הלולב (עי' חזו"ע). אלא את הקשר העליון.הדיון לא כ"כ מובן
אנחנו נוהגים בל"נ כבר שנים רבות [עמו"ש] להתיר את קשרי הלולב אחרי ההקפות, הדבר נעשה לנו כבר טבע לקחת את הקשרים של הלולב ולקשור בהם את הערבות של ההושענות
במחילה מכבודו של ידידנו הרב בן דוד אבל בחג למדתי בספר זה וממש א"א להגדירו כעיתון, ניכר שהמחבר היה ת"ח ושולט בש"ס ופוסקים הרבה יותר מאברכים רבים בזה"ז, וגם לא ראיתי [בחלק שבידי] שמביא מנהגים של קהילות פסולות, אלא הכל זה ממנהגי א"י, לאנדאן, אמסטרדם, בבל, ואשכנזים מידי פעםהוא טוען שהכש"ט לאו דסמכא הוא (ויותר...).
הצג קובץ מצורף 26901
אמנם יש באחד החלקים שהביא ממנהגי הרפורמים, אבל שמעתי מאחד מגדולי ההוראה הי"ו, דדברים טובים דאית ביה דרשינן.במחילה מכבודו של ידידנו הרב בן דוד אבל בחג למדתי בספר זה וממש א"א להגדירו כעיתון, ניכר שהמחבר היה ת"ח ושולט בש"ס ופוסקים הרבה יותר מאברכים רבים בזה"ז, וגם לא ראיתי [בחלק שבידי] שמביא מנהגים של קהילות פסולות, אלא הכל זה ממנהגי א"י, לאנדאן, אמסטרדם, בבל, ואשכנזים מידי פעם
גם לשם ההשלמה הוא היה נכדו של הרש"ש שרעבי, והיה רב קהילה חשובה בלונדון בבית כנסת שהוקם על ידי מונטיפיורי
לא ראיתי מה כתבו החברים כאן.שלום! אני חדש באתר כאן.
אשאל שאלה שמציקה לי שנים!
שו"ע סימן תרס"ד
"ונוהגים להתיר בו (ביום הושענא רבא) איגודו של לולב"
מקור המנהג בראשונים והביאו השו"ע, לא ראיתי בבתי כנסת ספרדים שנוהגים כך!
לתומי חשבתי שזה נובע מעמ'רצות (כמעט כל מי ששאלתי לא ידע שהשו"ע בכלל כתב דבר זה!).
תשכנעו אותי שזו לא עמרצות!
אז תראה.לא ראיתי מה כתבו החברים כאן.
עניתי על מה ששאל הרב השואל בתחלת דבריו. לא עברתי על כל השרשור. לרוב פשיטות הדברים המבוארים להדיא בחזו"ע.זה בדיוק הדיון.