• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הוראה דרמטית בעקבות המלחמה: מרן הראש"ל שליט"א מתיר לקיים חתונות בימי בין המצרים אף לבני אשכנז

דרמטי הכוונה בתפיסה איך שהציבור מקבל את הפסק...
הכל בסופו של דבר איך הפסק מתקבל בעיני הרבים

ואגב, גם הספרדים לא מתחתנים מידי שנה בשלושת השבועות, לפחות הבני תורה, זה מציאות שא"א להתכחש לה
וגם השנה בגלל המלחמה וכו', לא נראה לי שהרבה ספרדים (בני תורה) ישנו את מנהגם כמידי שנה...
(כי הספרדים הושפעו מהאשכנזים בזה, וגם עכשיו שהאשכנזים לא יתחתנו בימים אלה הספרדים יושפעו מהם...)
 
נערך לאחרונה:
ואגב, גם הספרדים לא מסתפרים מידי שנה בשלושת השבועות, לפחות הבני תורה, זה מציאות שא"א להתכחש לה
וגם השנה בגלל המלחמה וכו', לא נראה לי שהרבה ספרדים (בני תורה) ישנו את מנהגם כמידי שנה...
(כי הספרדים הושפעו מהאשכנזים בזה, וגם עכשיו שהאשכנזים לא יתחתנו בימים אלה הספרדים יושפעו מהם...)
דווקא לעניין זה אני זוכר בוודאות שהספרדים (בישיבה אשכנזית) היו מסתפרים. וק"ו בישיבות ספרדיות.
 
דרמטי הכוונה בתפיסה איך שהציבור מקבל את הפסק...
הכל בסופו של דבר איך הפסק מתקבל בעיני הרבים

ואגב, גם הספרדים לא מסתפרים מידי שנה בשלושת השבועות, לפחות הבני תורה, זה מציאות שא"א להתכחש לה
וגם השנה בגלל המלחמה וכו', לא נראה לי שהרבה ספרדים (בני תורה) ישנו את מנהגם כמידי שנה...
(כי הספרדים הושפעו מהאשכנזים בזה, וגם עכשיו שהאשכנזים לא יתחתנו בימים אלה הספרדים יושפעו מהם...)
איפה אתה חי?!
למדתי בישבה אשכנזית (מאוד נחשבת), והיינו מתגלחים.
וכן היום, אני לומד בבנין שרובו אשכנזי, וכל הספרדים מתגלחים.
 
איפה אתה חי?!
דרמטי הכוונה בתפיסה איך שהציבור מקבל את הפסק...
הכל בסופו של דבר איך הפסק מתקבל בעיני הרבים

ואגב, גם הספרדים לא מתחתנים מידי שנה בשלושת השבועות, לפחות הבני תורה, זה מציאות שא"א להתכחש לה
וגם השנה בגלל המלחמה וכו', לא נראה לי שהרבה ספרדים (בני תורה) ישנו את מנהגם כמידי שנה...
(כי הספרדים הושפעו מהאשכנזים בזה, וגם עכשיו שהאשכנזים לא יתחתנו בימים אלה הספרדים יושפעו מהם...)

נ"ב: תוקן (במקום מסתפרים...)
 
דרמטי הכוונה בתפיסה איך שהציבור מקבל את הפסק..
לא לזה הערתי לך, בזה אני מסכים איתך לגמרי!
על הסיפא-לא מסתפרים, זה כמעט ולא נכון.
אך תיקנת את זה ללא מתחתנים, ובזה אתה ודאי צודק!
 
אך תיקנת את זה ללא מתחתנים, ובזה אתה ודאי צודק!
זאת היתה כוונתי מלכתחילה על חתונות ולא על תספורת, אלא שמשום מה בטעות המקלדת כתבה כך...

אם כי גם לגבי תספורת, תלוי באיזה ישיבות, ישנם ישיבות שרוב הבחורים הספרדים שם לא מתגלחים... (מסתפרים כמדומה שבכלל לא) וגם בישיבות שכן מתגלחים, חלקם לא עושים כן...
כי באמת אף שמן הדין מותר כפי שהכריע הגרש"ז אויערבך ובילקו"י אבל מן הראוי להחמיר בזה כדי שלא להיראות כחתן בין אבלים...
מה גם שבחברה הדבר יתקבל יותר טוב...
גם אני למדתי בישיבה אשכנזית (מהטובות ביותר בארץ) ושם רוב הבחורים הספרדים (והיו הרבה) לא התגלחו
כך שזה לא כלל ברזל, זה תלוי בישיבה ותלוי בבחורים עצמם...
 
ואגב, גם הספרדים לא מתחתנים מידי שנה בשלושת השבועות, לפחות הבני תורה, זה מציאות שא"א להתכחש לה
וגם השנה בגלל המלחמה וכו', לא נראה לי שהרבה ספרדים (בני תורה) ישנו את מנהגם כמידי שנה...
(כי הספרדים הושפעו מהאשכנזים בזה, וגם עכשיו שהאשכנזים לא יתחתנו בימים אלה הספרדים יושפעו מהם...)
אגב
גם אני למדתי בישיבה ספרדית ולא התחתנו שם בבין המצרים

מה שידוע לי זה שתי סבות- א' כי כך זה היה מנהג הספרדים כבר מאות שנים, כמו שמעיד כנסת הגדולה והיפה ללב וכן הבא"ח וכף החיים ועוד
כך שזה מנהג ספרדי עוד הרבה לפני הישיבות האשכנזיות וכד', שכתבת שהספרדים הושפעו מהם.

ב'- כי נוהגים שלא לשמוע כלי זמר בימים ההם, וממילא יש פה דבר והיפוכו, מצד אחד אסור כלי זמר, ומצד שני אתה עושה חתונה שיש שם ריקודים ומחולות, והיינו- שזה הא בהא תליא אם נהגו שלא לשמוע כלי זמר ממילא נהגו גם שלא לינשא כדי שלא יהיה ריקודים ומחולות
 
נערך לאחרונה:
לא שאלנו למה הוצרך להוציא, אלא למה לקרוא לזה "הוראה דרמטית"...
מאי דפשיטא ליה למר. לא פשיטא כלל לאחריני.
לאחרונה פורסם מכתב מהרה"ר הרב קלמן בר, שאוסר לאשכנזים להתחתן בימים אלו.
רק צל"ע ע"ד, במ"ש, "שלא מצאנו שום פוסק שהתיר זאת". הרי מרן שליט"א הביא כמה פוס' שהתירו בשעת הדחק. וע'.
 
חזור
חלק עליון