החזקת הציציות בק"ש

קורסיה

Well-known member
דעת הגר"י קמנצקי זצ"ל שמה שכתבו לאחוז את הציציות בין קמיצה לזרת אינו כפשוטו אלא יש לכרוך בנוסף על ג' אצבעות. וכך נהג גם הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.
אמת ליעקב.png
אמת ליעקב 2.png
אלא ד אמות.pngהגרח''ק.png

טענת הרב קמנצקי היתה שאם אוחז רק בין קמיצה לזרת לא נחשב אחיזה. והראיה מרש"י שפחות מג' אצבעות לא מקרי תפיסת יד. וכאן יש מצוה לאחוז את הציציות.

ובכל זאת כפי שכתב מנהג העולם הוא כפשוטו. האם יש מי שהשיב על טענתו?
 
טעות נוספת שראיתי נפוצה בעניין
הוא נישוק הציציות בלעד ולעולמי עולמים.
בהלכה ובסידורים כתוב שקודם ינשקם ולאחמ"כ יעבירם ע"ג עיניו, היפך מק"ש
וראיתי הרבה שמעבירים ע"ג העניים ולאמ"כ מנשקים כהרגלם מק"ש.
אשמח לשמוע דעתכם בעניין.
 
דעת הגר"י קמנצקי זצ"ל שמה שכתבו לאחוז את הציציות בין קמיצה לזרת אינו כפשוטו אלא יש לכרוך בנוסף על ג' אצבעות. וכך נהג גם הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.
הצג קובץ מצורף 28047
הצג קובץ מצורף 28046
הצג קובץ מצורף 28045הצג קובץ מצורף 28044

טענת הרב קמנצקי היתה שאם אוחז רק בין קמיצה לזרת לא נחשב אחיזה. והראיה מרש"י שפחות מג' אצבעות לא מקרי תפיסת יד. וכאן יש מצוה לאחוז את הציציות.

ובכל זאת כפי שכתב מנהג העולם הוא כפשוטו. האם יש מי שהשיב על טענתו?
בכל הפוסקים נזכר רק בין קמיצה לזרת ולא מוזכר כלל אחיזה. עיין במג"א (כד א) ובברכ"י שם ועוד הרבה מאוד פוסקים.
ולעצם השאלה החילוק ברור ופשוט, רש"י הזכיר "תפיסת" יד, לתפוס צריך בשלושה אצבעות, אבל אחיזה הוי בכל דהו.
מלבד זאת שברור שיש חילוק ענק בין לשון הגמ' לבין לשון הפוסקים.
טעות נוספת שראיתי נפוצה בעניין
הוא נישוק הציציות בלעד ולעולמי עולמים.
בהלכה ובסידורים כתוב שקודם ינשקם ולאחמ"כ יעבירם ע"ג עיניו, היפך מק"ש
וראיתי הרבה שמעבירים ע"ג העניים ולאמ"כ מנשקים כהרגלם מק"ש.
אשמח לשמוע דעתכם בעניין.
גם אני פעם טעיתי בזה, עד שראיתי שכל הפוסקים מזכירים לנשק ואח"כ להעביר, וכל מי שאמרתי לו את זה וראה, שינה ממנהגו
 
טעות נוספת שראיתי נפוצה בעניין
הוא נישוק הציציות בלעד ולעולמי עולמים.
בהלכה ובסידורים כתוב שקודם ינשקם ולאחמ"כ יעבירם ע"ג עיניו, היפך מק"ש
וראיתי הרבה שמעבירים ע"ג העניים ולאמ"כ מנשקים כהרגלם מק"ש.
אשמח לשמוע דעתכם בעניין.
אכן כנראה רבים לא שמים לב לזה. יישר כח.
 
דעת הגר"י קמנצקי זצ"ל שמה שכתבו לאחוז את הציציות בין קמיצה לזרת אינו כפשוטו אלא יש לכרוך בנוסף על ג' אצבעות. וכך נהג גם הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.
הצג קובץ מצורף 28047
הצג קובץ מצורף 28046
הצג קובץ מצורף 28045הצג קובץ מצורף 28044

טענת הרב קמנצקי היתה שאם אוחז רק בין קמיצה לזרת לא נחשב אחיזה. והראיה מרש"י שפחות מג' אצבעות לא מקרי תפיסת יד. וכאן יש מצוה לאחוז את הציציות.

ובכל זאת כפי שכתב מנהג העולם הוא כפשוטו. האם יש מי שהשיב על טענתו?
עין מש"כ בספר "תיקון תפילה" בביאור "נשמת חיים" התשפ"ד עמו' 160 והלאה, למרן גאון עוזינו ותפארתנו רשכבה"ג רבנו יוסף חיים זצוקללה"ה בעל ה"בן איש חי"
 
חזור
חלק עליון