מרן בשו"ע רנ"ג כתב שאסור לשים קדירה על גבי גחלים, אם היא נוגעת בהם, משום הטמנה, ופסק מרן כמו דעת רוב הראשונים שהטמנה מצד אחד גם היא חשובה הטמנה, וכל מה שהתירו לשהות על גבי כירה זה רק על גבי כסא של ברזל, שאינו נוגע בגחלים.
והשאלה אם כן איך אפשר להשתמש בפלטה חשמלית בשבת, הרי היא חמה מאד, וחשובה מוסיף הבל בדיוק כמו גחלים.
ובשלמא לדעת האשכנזים מותר אם הסיר לא מכוסה מכל צדדיו, אבל לספרדים מה ההיתר?
הראוני דברי הבית מאיר שם שכתב שאף כל האוסרים לא אסרו אא"כ מצד א' הקדירה משוקעת בגחלים, שהוא כעין הטמנה, ולפי"ז הסביר הב"מ שמותר לשהות קדירה על גבי מיחם חם משום שזה לא הטמנה בכלל, ולפי זה שפיר, אבל השאלה שלי האם זה ההיתר היחיד, והאם דבריו מוסכמים?
והשאלה אם כן איך אפשר להשתמש בפלטה חשמלית בשבת, הרי היא חמה מאד, וחשובה מוסיף הבל בדיוק כמו גחלים.
ובשלמא לדעת האשכנזים מותר אם הסיר לא מכוסה מכל צדדיו, אבל לספרדים מה ההיתר?
הראוני דברי הבית מאיר שם שכתב שאף כל האוסרים לא אסרו אא"כ מצד א' הקדירה משוקעת בגחלים, שהוא כעין הטמנה, ולפי"ז הסביר הב"מ שמותר לשהות קדירה על גבי מיחם חם משום שזה לא הטמנה בכלל, ולפי זה שפיר, אבל השאלה שלי האם זה ההיתר היחיד, והאם דבריו מוסכמים?