• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

היאך תואמים דברי השו"ע עם הנהגת שרה ?

בפרשתן (כ"א, ז'): "ותאמר מי מלל לאברהם היניקה בנים שרה",
ובגמ' (ב"מ פז.): מהו בנים לשון רבים, ביום המשתה הביאו השרות בניהן והניקה אותם.
וילה"ק היאך היתה מותרת להאכיל את התינוקות של הגויים,
הא קיי"ל (יו"ד סי' קנ"ד סק"ב) דישראלית לא תניק לבן כותי ואפי' בשכר, משום דמיילד בן לע"ז,
וא"כ היאך הניקה שרה, וצ"ע.
 
בפרשתן (כ"א, ז'): "ותאמר מי מלל לאברהם היניקה בנים שרה",
ובגמ' (ב"מ פז.): מהו בנים לשון רבים, ביום המשתה הביאו השרות בניהן והניקה אותם.
וילה"ק היאך היתה מותרת להאכיל את התינוקות של הגויים,
הא קיי"ל (יו"ד סי' קנ"ד סק"ב) דישראלית לא תניק לבן כותי ואפי' בשכר, משום דמיילד בן לע"ז,
וא"כ היאך הניקה שרה, וצ"ע.
אולי אותן שרות היו מאלה שהתגיירו ע"י שרה.
 
הא קיי"ל (יו"ד סי' קנ"ד סק"ב) דישראלית לא תניק לבן כותי ואפי' בשכר, משום דמיילד בן לע"ז,
ע"פ המדרשים לא שייך האי טעמא

הילקוט שמעוני משלי רמז תתקמז
1762424767765.png

וכן הוא במדרש (ב״ר נג ט),
1762425948348.png
וכן בפסיקתא רבתי מד,ד
1762425707367.png
 

קבצים מצורפים

  • 1762425920209.png
    1762425920209.png
    285.7 KB · צפיות: 4
ע"פ המדרשים לא שייך האי טעמא

הילקוט שמעוני משלי רמז תתקמז
הצג קובץ מצורף 39397

וכן הוא במדרש (ב״ר נג ט),
הצג קובץ מצורף 39405
וכן בפסיקתא רבתי מד,ד
הצג קובץ מצורף 39402
לפי הילקוט שמעוני ניחא, דא עקא בב' המדרשים האחרים שהבאת כתוב, שמי שבא לא לשם שמים נתן לו ממשלה בעולם הזה ולכא' זה יותר גרוע מסתם עובד ע"ז פשוט
 
בפרשתן (כ"א, ז'): "ותאמר מי מלל לאברהם היניקה בנים שרה",
ובגמ' (ב"מ פז.): מהו בנים לשון רבים, ביום המשתה הביאו השרות בניהן והניקה אותם.
וילה"ק היאך היתה מותרת להאכיל את התינוקות של הגויים,
הא קיי"ל (יו"ד סי' קנ"ד סק"ב) דישראלית לא תניק לבן כותי ואפי' בשכר, משום דמיילד בן לע"ז,
וא"כ היאך הניקה שרה, וצ"ע.
ואפשר ששם היה ענין בהנקה להוכיח שהבן הזה ממנה
לפי הילקוט שמעוני ניחא, דא עקא בב' המדרשים האחרים שהבאת כתוב, שמי שבא לא לשם שמים נתן לו ממשלה בעולם הזה ולכא' זה יותר גרוע מסתם עובד ע"ז פשוט
מ"מ היה כאן מניעת חילול ה' שאמרו שהבן לא משרה כי היא לא יוכלה להוליד. וחילול ה' דוחה גזרה דרבנן שעדיין לא נגזרה. כנלע"ד.
 
ואפשר ששם היה ענין בהנקה להוכיח שהבן הזה ממנה

מ"מ היה כאן מניעת חילול ה' שאמרו שהבן לא משרה כי היא לא יוכלה להוליד. וחילול ה' דוחה גזרה דרבנן שעדיין לא נגזרה. כנלע"ד.
נ.ב.. אפשר לומר שבמקום חילול ה' לא העמידו חכמים את דבריהם. מה גם היה לה נס, כך שיש איזה הוכחה שזה רצון ה'
 
חזור
חלק עליון