• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הילולת הרשב"י במירון תשפ"ב | עדכונים

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
אוטוטו ניתן יהיה לרכוש כרטיסים להילולת הרשב"י במירון באתר טיקצ'אק, וכן בנדרים פלוס. לפרטים נוספים: 03-5098000. (המכירה תחל ככל הנראה ביום ראשון ז' באייר)

קמפיין הילולת מירון תשפב.jpg

לקראת הילולת רבי שמעון בר-יוחאי במירון, מטה ההסברה מעלה קמפיין המציג את דרכי ההגעה להילולה השנה תוך מתן דגש על החובה ברכישת כרטיס מראש לכל משתתף ובכל גיל - סוגי הכרטיסים הקיימים ודרכי הרכישה

כרטיס הנסיעה מהווה אישור שהייה בהר כאשר כל כרטיס מאפשר שהייה במתחם ההילולה עד 4 שעות ובהתאם לשעה הנקובה על הכרטיס.
בקמפיין שמתפרסם במגוון כלי תקשורת כתובה, משודרת ודיגיטלית, מצויין כי לטובת הבאים להילולא, קיימים 3 סוגי כרטיסים: לתחבורה ציבורית, להסעות פרטיות כמו אוטובוסים מאורגנים של קהילות, ורכב פרטי.
האפשרות הראשונה - נסיעה באמצעות התחבורה הציבורית - תיעשה בהתאם לבחירתכם, בתחבורה ציבורית מאזור מגוריכם כאשר כרטיס הנסיעה הוא אישור השהייה בהר.
אופציה נוספת היא נסיעה באמצעות חברות הסעה פרטיות ואוטובוסים פרטיים עד 50 נוסעים. הבחירה בכרטיס נסיעה זה, מאפשרת כניסה למתחם חניון האוטובוסים ״כחל״ ומשם המשך הנסיעה בשאטלים אל היישוב מירון
אופציה שלישית היא הגעה ברכב פרטי, כאשר כרטיס הנסיעה הנרכש מראש הוא עבור הנסיעה אל מתחם ההילולה באמצעות נסיעה בשאטל מהחניון. הבאים ברכב פרטי חונים בחניון ״אליפלט״ ומשם ממשיכים בשאטל באמצעות כרטיס פרטי שנרכש מראש, כאשר בעת הכניסה לחניון יהיה עליכם להציג את כרטיסי הכניסה בהתאם לכמות הנוסעים ברכב.
החזרה הביתה תיעשה באמצעות שלושה טרמינלים. על פי הפרסום, טרמינל 1 מיועד לתחבורה הציבורית, וימוקם בחניון פרוד, כאשר ההגעה אליו תתבצע באמצעות שאטלים ומשם ליעדים השונים ברחבי הארץ. טרמינל 1 א' מיועד לטובת הבאים ברכבים פרטיים, כאשר שאטלים יחזירו אותם לרכבים הפרטיים הממתינים בחניון אליפלט. טרמינל זה מיועד גם לטובת הבאים בהסעות פרטיות, שאליהם ישובו באמצעות שאטלים מהטרמינל לחניון 'כחל'.
בנוסף לכך, פועלים טרמינלים 2 ו-5 המיועדים לחזרה ישירה לצפת וטבריה.
במקביל, מערך הסעים מיוחד יופעל ע"י עזר מציון, מחניון ספסופה ויעמוד לרשות נכים המתניידים באמצעות כסא גלגלים. הזמנת ההסעה תיעשה בהגעה למקום בלבד, באמצעות טלפון שמספרו 073-24-777-24.
את הכרטיסים ניתן לרכוש באמצעות אתר טיקצ'אק, באתר גלאטיקט, או בכתובת (http://Meron.tickchak.co.il) כמו כן, ניתן לרכוש כרטיסים בעמדות 'נדרים פלוס' הפרושות בבתי הכנסת בכל רחבי הארץ.
במטה ההסברה חוזרים ומדגישים: כל כניסה להר ובכל גיל מותנית ברכישת כרטיס מראש! הנסיעה חזור מותנית בהצגת כרטיס הנסיעה.
בפרסום מזכירים לעולים מירונה לגלות אחריות וערבות הדדית: ״הקפידו לצאת ממתחם ההילולה בכדי לאפשר לבאים בתור להיכנס״.
האתר השנה פתוח לכולם ללא יוצא מן הכלל ובלבד שרכשו כרטיס מראש, וכי על מנת שכולם יוכלו להגיע להר נדרשת ערבות הדדית ואחריות להיכנס לאתר ולצאת בשעה הנקובה".
פרטים על דרכי ההגעה בתחבורה הציבורית ניתן לקבל במרכז המידע לתחבורה הציבורית שמספרו 8787*.
מידע על דרכי רכישת הכרטיסים ניתן לקבל בקו המידע להילולת רשב״י 03-5098000
 
נערך לאחרונה:
ככה תראה הילולת ל"ג בעומר - וידאו - תרשים דרכי גישה
 

קבצים מצורפים

  • ככה תראה הילולת ל''ג בעומר.zip
    6.7 MB · צפיות: 10
נערך לאחרונה:

השינויים המהותיים

משתתפי ההילולה חשים השנה בשינויים רבים. במשרד לשירותי דת מציינים כי האתגר לקיום ההילולה לצד השמירה על ביטחונם של החוגגים הוביל לשינויים מתבקשים. ראשית, ההגעה להר מותרת רק בתחבורה ציבורית. משך השהייה בהר מוגבל לזמן קצוב, תתקיים רק הדלקה אחת וחלוקת המזון תיאסר בהר. השנה הוכשרו שטחים נוספים אשר ישמשו בשנים הבאות את ההילולה במירון. ניתן דגש מיוחד לנושא ההנגשה ומפיק האירוע פועל עם יועץ הנגשה במטרה לאפשר לציבור הזקוק לניוד והנגשה את האפשרות להתפלל בהר.
הוקמו מתחמי תפילות וזאת בכדי להקל על העומס בתוך הציון, ולאפשר קיום תפילות בסמוך לציון. השהייה בתוך הציון תהיה למספר דקות בלבד וזאת במטרה לאפשר לציבור הרב ביותר את האפשרות לפקוד את ציונו של רבי שמעון. הוסדרו פתחי כניסה ויציאה באופן בטוח.
במשרד לשירותי דת מדגישים כי הצלחת האירוע תלויה בעיקר במשתתפים, שיגלו אחריות ויפנו את ההר בסיום התפילה במטרה לאפשר לבאים אחריהם להיכנס להר.

הסדרי ביטחון תחבורה ובטיחות
קרוב ל-200,000 איש הפוקדים את מירון כמידי שנה יגיעו בתחבורה הציבורית, הוכשרו 11 טרמינלים על יד משרד התחבורה. כ-8000 אוטובוסים ישנעו את הציבור להר ולמרכזי האיסוף. במשרד לשירותי דת חוזרים ומדגשים כי לא יהיה ניתן להגיע להר ברכבים פרטיים והכניסה להר תותר רק באמצעות כרטיס הנסיעה.
ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים הכשירו מספר תחנות ריענון וקוראים לציבור שצפוי להגיע להילולה לעצור ולהתרענן. כמו כן, להקפיד על חגורת חגורות בטיחות גם באוטובוסים.
ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז הצפון במשטרה, אמר: "משטרת ישראל נערכת בהתאם למתווה החדש של ההילולה השנה. השינויים גדולים ולצד הסברה לקהל המשתתפים, יש להתחיל במערכים המבצעיים כבר מיום א' (15/5), הדבר יסייע לאוכלוסיה להכיר את השינוי ויאפשר בחינת המערך המבצעי והשת"פ בין הגורמים השונים במתן מענה מייטבי לציבור, בצורה הדרגתית".
מנכ"ל המשרד לשירותי דת שמעון מוני מעתוק אמר: "לאור השינויים שנערכו השנה האירוע הופך להיות יותר מורכב ומאתגר. התוכניות שהוצגו בפני השר מעידות על רמת מוכנות ובשלות גבוהה. המשרד מינה פרויקטור ומפיק וההשקעה של המשרד באירוע היא חסרת תקדים. המשרד מימן את הפרויקט בסך של 50 מיליון ₪, וליקויי הבטיחות תוקנו. הכול נעשה במטרה שנגיע מוכנים".
השר לשירותי דת, מתן כהנא, סיכם ואמר: "ראשית אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה. המטרה שלנו שכל מי שיגיע חוזר הביתה בשלום. אני מבקש מכולם, להמשיך להיות מאוד פרואקטיביים בזמן שנותר להכנות. על כל אחד בתחומו לחפש את הנקודות הבעייתיות, ולנסות לפתור אותם. אם כל אחד מאיתנו יממש את האחריות שלו בצורה הכי רחבה שאפשר אנחנו נוכל לעשות אירוע מאוד בטוח ומוצלח, שיהיה דוגמה ומופת לשנים הבאות".

כרטיסי כניסה, "כמו לכל הופעה טובה"

האירוע יתפרס על פני כ-40 שעות. הוא ייפתח בהדלקה אחת ויחידה (במקום כ-20 בשנים עברו), של חסידות בויאן - ויסתיים בטקס זיכרון לנספים באסון. הטקס עוצב ותוכנן בתיאום עם המשפחות, כדי שיתאים לאופי הקהל. הוא לא יישא אופי ממלכתי או פוליטי, והא מוסכם ומתואם עם המשפחות.
משתתפי ההילולה יוכלו להגיע השנה לאתר רק באמצעות כרטיסים שנרכשו מראש, "כמו בכל הופעה טובה", ואלה ישמשו גם לנסיעה בתחבורה הציבורית וגם כהיתר לשהייה בהר. ההגעה למקום תתאפשר רק באמצעות אוטובוסים והסעות מסודרות, וכך יוכלו המארגנים והמשטרה לדעת בכל רגע נתון כמה אנשים נמצאים בו בזמן אמת, ולווסת את כמות הקהל בהתאם לצורך.
כל כרטיס יאפשר שהות בהר לפרק זמן אחר, בשיטת כל הקודם זוכה. טסלר הדגיש כי לא תתאפשר הגעה להילולה ברכב פרטי, אלא רק בתחבורה ציבורית, וכן לא תתאשר כניסה להר ללא כרטיס, שיש לרכוש מבעוד מועד (לא במקום עצמו), שבאמצעותו תותר השהות בהר בשעות, וגם ההגעה אליו באמצעות שאטלים מהחניונים. "אין רכישת כרטיסים במקום", הדגיש. "נצטרך שהציבור יהיה הרבה יותר מתוכנן משנים קודמות".
כדי שלא יהיה ספסור בכרטיסים, תחול הגבלה על מספר הכרטיסים שכל משפחה יכולה לקנות, בהתאם לגודלה של משפחה חרדית ממוצעת. מחיר הכרטיסים, כך הוסבר, יהיה דומה לזה של תחבורה ציבורית. בזמן השהות על ההר יוכלו המגיעים לערוך את טקסי החלאקה.

הילולות נוספות - ברחבי המושב מירון

טסלר העריך כי על פני על היממה וחצי עד שתיים, כלשונו, יגיעו להר מספר דומה של משתתפים לזה שבכל שנה, כלומר כמה מאות אלפים. ההגבלה, הדגיש, היא על כמות הקהל בכל רגע נתון, אך טרם נקבע כמה יוכלו להיות במקום - אף שמעריכים שהמדובר בכ-20 אלף איש. הוא ציין כי בעקבות האסון יהיו רבים שיבחרו לוותר הפעם על החגיגות, אך לא ידע להעריך האם זה ישפיע ויצמצם משמעותית את מספר החוגגים.
למרות שההילולה כאירוע דתי איננה חוסה תחת חוק רישוי עסקים, הוחלט להחיל עליה את הכללים המקובלים באירועים המוניים, כך שתיתן מענה לעומס ותאפשר לווסת את כמות הקהל. טישים של רבנים יתקיימו במרחב המושב מירון, כאירועים פרטיים שגם עליהם יחולו חובות הבטיחות, אך לא על ההר עצמו. "אנחנו לא מתפשרים גם פה, ודורשים לעבוד לפי נהלי הבטיחות", אמר, והסביר כי "מפזרים את הקהל כדי שלא יהיו פיקים ורגעי שיא... על ההר יהיו המקסימום שניתן ושאפשר להכניס מבחינה בטיחותית".
אחד השינויים הבולטים שיחולו השנה, הוא איסור על חלוקת המזון בהר. במשך שנים רבות פעלו במקום עמותות "הכנסת אורחים" שדאגו להאכיל ולהשקות את ההמונים שזרמו במהלך החגיגות. כך, למשל, לשנה שעברה, ערב האסון, הוכנו כחצי מיליון כריכים וכ-220 אלף בקבוקי מים מינרליים - וזה רק בעמותה אחת.

ללא פראנצ'ס, בלי מאהלים

עוד שינוי מהותי הוא באיסור על בניית מאהלים סביב הקבר, כפי שהיה מקובל שנים ארוכות, וזאת כדי למנוע שהייה ממושכת באתר. משפחות וקהילות שנהגו להגיע לפעמים גם כמה ימים מראש, יצטרכו למצוא מקום אחר בסביבת מירון.
פרויקטור ההילולה תיאר את העבודות הנערכות להתאמת התשתיות והתנאים במקום להילולה. הטריבונות - אותן "פראנצ'ס" - ייעלמו מנוף ההילולה המוכר כל כך, ובמקומן ישהה הקהל במשטחי ההתכנסות. "העם מקבל חיזוק בטיחותי", אמר. "יחידת האכיפה והמקרקעין הרסה מבנים בלתי בטיחותיים. ההר היום נראה אחרת לגמרי מאיך שהוא נראה בשנה שעברה. לא הכול ייגמר עד להילולה, ומה שלא, יתוחם ויגודר".
טסלר הדגיש כי המתווה נוגע להילולה הקרובה בלבד, ונעשה על פי המלצות הבינים לחלקה אסון מירון שאושרו בממשלה. "אין בזה כדי לקבוע מסמרות להילולות הבאות", הדגיש.
טסלר קרא לציבור לגלות אחריות ו"ערבות הדדית", כדבריו. "אנחנו משנים באופן מאוד מהותי את איך שהציבור חווה את ההילולה ואת איך שהיא נראית... בעיקר חשוב לנו שהציבור יבין את נושא האחריות והערבות ההדדית. אם אנחנו מגבילים את כמות המתפללים בהר, אז זה אומר שאם מישהו נשאר יותר זמן ממה שהקצנו לו, זה לא מאפשר לאחרים להגיע".
 
ידועה דעת רבותינו הספרדים ובראשם מרן מאור עיננו רבנו עובדיה יוסף זצ"ל
וכן החרה החזיק אחריו יבלחט"א הגה"צ בן ציון מוצפי שליט"א ועוד גדולים להמנע מכל וכל להגיע ביום זה מ-1001 סיבות וטעמים.
וודאי שלר' שמעון ולקודשא בריך הוא יהיה נחת רוח יותר אם נשב בבית או בבית מדרש ונעסוק בתורתו ושם הוא נמצא בודאי!!!

הגאון הנ"ל סבר שהאסון שארע בשנה האחרונה לא היה (רק) בידי שמים ויש הרבה בעיות רוחניות ושכהנים נכנסים שמה נגד דעת הזוה"ק ועוד הרבה והמעונין יראה באתר דורש ציון התשובות שהיו בסמוך לארוע אשתקד
 
ידועה דעת רבותינו הספרדים ובראשם מרן מאור עיננו רבנו עובדיה יוסף זצ"ל
וכן החרה החזיק אחריו יבלחט"א הגה"צ בן ציון מוצפי שליט"א ועוד גדולים להמנע מכל וכל להגיע ביום זה מ-1001 סיבות וטעמים.
וודאי שלר' שמעון ולקודשא בריך הוא יהיה נחת רוח יותר אם נשב בבית או בבית מדרש ונעסוק בתורתו ושם הוא נמצא בודאי!!!

הגאון הנ"ל סבר שהאסון שארע בשנה האחרונה לא היה (רק) בידי שמים ויש הרבה בעיות רוחניות ושכהנים נכנסים שמה נגד דעת הזוה"ק ועוד הרבה והמעונין יראה באתר דורש ציון התשובות שהיו בסמוך לארוע אשתקד
הדברים ידועים ופשוטים ואין חולק ומערער... (ומרן הראש"ל שליט"א חוזר על זה כל שנה בשיעורו)
וכן כאן
 
נערך לאחרונה:
הדברים ידועים ופשוטים ואין חולק ומערער... (ומרן הראש"ל שליט"א חוזר על זה כל שנה בשיעורו)
וכן כאן
אז למאי נ"מ? בפרט שבפורום זה כולנו תלמידיו של מרן הראש"ל ומן הסתם (כך אני רוצה להאמין..) אין מי שנוסע מירונה ביום ל"ג לעומר
 
חזור
חלק עליון