• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הישן על ספסל בשכיבה, האם חשוב שנת קבע?

איש חיל

Well-known member
בדבר השכיח.
מי שישן כמה דקות (לדעת מרן זצ"ל או חצי שעה לאול"צ) על ספסל בבית הכנסת (באמצע המשמר...) בלילה, האם חשוב כשנת קבע.
או שנחשב שנת ארעי, ורק אם ישן על המטה, חשוב שנת קבע.?

נפק"מ לברכות התורה וברכה על נטילת ידיים.
 
כמדומני שבילקו"י כתב לשון של "עולה על מטתו", וא"כ על ספסל לא נחשב כמיטה.
אמנם ראה כאן שהשיב מי שהשיב שנחשב כשינת קבע. (וכמדומני שהובא שם מקור).
(ואגב, כאן כתב הרב העונה שלאו דווקא מיטה אלא ה"ה בספה).
 
ייש"כ.
האם ה"ה אם ישן ע"ג דשא או על הקרקע, כפי שמצוי בל"ג לעומר במירון שיש מחפשים איזה מקום להניח את עצמם למצוא תנומה לישן מעט.
להנ"ל נראה שחשוב שנת קבע?
 
ייש"כ.
האם ה"ה אם ישן ע"ג דשא או על הקרקע, כפי שמצוי בל"ג לעומר במירון שיש מחפשים איזה מקום להניח את עצמם למצוא תנומה לישן מעט.
להנ"ל נראה שחשוב שנת קבע?
אם כוונתו היתה ללכת לישון ולהירדם אז יוצא מהנ"ל כן.
אולי אם התכוון לשכב על הדשא ולנוח כשהוא ער, ונרדם, אז יש לדון.
 
חזור
חלק עליון