• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

קריאת שמע שעל המיטה

שלום לכולם,
ידוע בפשטות שקריאת שמע וברכת המפיל עושים דווקא סמוך לשינה ושיהיה קביעות והבעת רצון לישון לפחות
וכן בגמ' כמדומני ברכות ס: מובן שצריך שיהא דווקא סמוך למיטתו,
ראיתי שדנו הפוסקים באמת מהיא מיטה הפסקי תשובות ב סי' רלט מביא שאדם ששנת הקבע שלו באותו לילה באוטובוס וישן לפחות חצי שעה בלי הפרעה(דלא כמרן זצ"ל שמספיק 50 ומשהו שניות כדי שיחשב קבע), והרבה זמן לא הבנתי למה זה מוכרח הרי כמו "בקביעת סעודה" שחכמים קבעו את גדרי קביעת סעודה ולא כל אדם כלפי עצמו,
עד שהאירו את עיניי שיש בשו"ת הראשל"צ ח"ב סי' כז אות ב' שהוא ממש כותב בשני מילים את העניין שההולך לישון על ספסל עם כריות חשיב שנת קבע והוא הפנה לילקו"י אך לא מצאתי אותו דבר למען האמת אם למישהוא יש יותר מקורות אשמח לנופח בנושא וכן דעות יתקבלו בברכה
 
עד שהאירו את עיניי שיש בשו"ת הראשל"צ ח"ב סי' כז אות ב' שהוא ממש כותב בשני מילים את העניין שההולך לישון על ספסל עם כריות חשיב שנת קבע והוא הפנה לילקו"י אך לא מצאתי אותו דבר למען האמת אם למישהוא יש יותר מקורות אשמח לנופח בנושא וכן דעות יתקבלו בברכה
מה השאלה בדיוק?
מי שעלה לשכב, אפי' אם זה היה על ספסל, אבל בשכיבה, וכוונתו לשינת קבע, זה נחשב שינת קבע.
 
זהוא בפשטות המושג של שינת קבע הוא לא כך אלא דווקא על מיטה
הן מובא בהלכות ברכות בהיסח הדעת בסעודה כך מביא המשנ"ב שיש שלושה דברים שצריך כדי שיחשב שנת קבע
משמע שדוקא בשנת קבע צריך לברך המפיל
 
חזור
חלק עליון