• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הכנסת נס-קפה בטעמים (מוקה,וניל וכדומה) בשבת. מה דעת מרן שליט"א

זה מדבר על הל, הנדון כאן על קפה נמס בטעמים, שכתב כאן @ס"ט שיש לו מכתב ממרן להחמיר, ומחכים שיעלה את המכתב. וכך מבואר באור ההלכה [לא זוכר אם זה בשם מרן שליט"א]
 
הרב חותה שליט"א אמר שבדק ואוסר משום שיש רכיבים שלא עברו בישול
זה שיש רכיבים שלא עברו בישול זה ידוע.
וכנראה הרב חותה שליט"א מחמיר גם ב"הל".
מרן שליט"א נראה שהחמיר בנס קפה בטעמים, בשונה מהל.
ועל כך שאלתי מה ההבדל
גם לענ"ד אין חילוק ביניהם, אולם עלינו להבין דבריו של רבינו הגדול שאנו הולכים לאורו מרן רבן של ישראל שליט"א.
כנראה התיר רק מה שמרן זצוק"ל הורה להדיא להתיר.
אבל בפשטות הדבר מותר.
(ואולי מה שכתב להחמיר בנס קפה עם טעמים היה קודם שהיקל בהל, והרב דוד נקי שליט"א שלח לו תשובה וצירופים מפורטים)

1758174330416.png
 
כנראה התיר רק מה שמרן זצוק"ל הורה להדיא להתיר.
אבל בפשטות הדבר מותר.
(ואולי מה שכתב להחמיר בנס קפה עם טעמים היה קודם שהיקל בהל, והרב דוד נקי שליט"א שלח לו תשובה וצירופים מפורטים)

הצג קובץ מצורף 37331

הרב נקי דיבר כמדומני על הל, לא על נס קפה בטעמים.
ואכן מסברא אני מסכים עם כבודו שאין חילוק ביניהם, וכאמור צריך לברר את דעתו של מרן שליט"א
 
כן, וזה היה בשנת תשפ"א.
ואולי המכתב (שעוד לא ראיתי) היה קודם.
ההיתר של הל היה מלפני המון שנים! בשנת תשס"ה כששאל זאת הגאון רבי ראובן אלבז את מרן זיע"א והשיבו שההל בטל ברוב.
ובע"כ שמרן שליט"א ידע זאת ובכ"ז החמיר בנס קפה, ולכן צ"ב בסברתו בזה.
 
אכן יישר כח.
וצ:ב מה החילוק ביניהם
ההיתר של הל היה מלפני המון שנים! בשנת תשס"ה כששאל זאת הגאון רבי ראובן אלבז את מרן זיע"א והשיבו שההל בטל ברוב.
ובע"כ שמרן שליט"א ידע זאת ובכ"ז החמיר בנס קפה, ולכן צ"ב בסברתו בזה.
שאלתי היום את הגר"ד כהן בעל אור ההלכה מה החילוק בין הל לקפה בטעמים
וענה לי שקפה בטעמים הוא רוב [כיון שלא מסתכלים על המים] משא"כ הל יחסית לאבקת הקפה הוא מיעוט
ודעת מרן שבהל הוא מתבטל ברוב, [וכמובן לכאו' זה דבר מחודש, וצ"ב הסברא בזה]
 
חזור
חלק עליון