• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

הכשר תנור לפסח

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
בילקו"י פסח ח"א סי' תנ"א סעיף ח' כתב:
1679772765412.png
אולם בחזו"ע כתב:
אגנות ותבניות שאופים בתוכם חלות צריכים ליבון באש עד שיהיו ניצוצות אש ניתזים מהן. ולכן התבניות של תנורי אפיה חשמליים, יש ללבנם באש כאמור או להחליפם בתבניות חדשות, ואת התנורים עצמם יש לנקותם היטב מבפנים בכל דפנות התנור, ולהסיקם היטב שעה או יותר, וימנע מלהשתמש בהם חמץ קודם ההסקה כ"ד שעות. וסיר-עוגה שאופים בו עוגות חמץ בכל ימות השנה, יש אומרים שאין לו תקנה בהגעלה, אף על פי שטחין בו שמן לבל תשרף העוגה. ומכיון שאי אפשר ללבנו שמא יפקע בחום האש, יש לקנות סיר-עוגה חדש לפסח. ויש חולקים ומתירים אותו בהגעלה, והמיקל יש לו על מה שיסמוך.

ולכאו' צריך לדעת האם די ב-20 דקות או שצריך דווקא שעה או יותר, והאם מרן שליט"א חולק על אביו.

ואמנם, בשיעור השבועי (מוצ"ש ויקרא תשפ"ג) אמר שידליק את התנור שעה שלימה, ועדיין צ"ע על מה שכתב בילקו"י, האם באמת סובר שמעיקר הדין די ב-20 דקות ורק מחמיר שעה או שחולק על אביו בכך או שהשתנה המציאות.
 
אולי כוונתו בילקו"י שאחר שהתנור הגיע לחום הגבוה ביותר, ישאירנו דולק 20 דקות נוספות, ולפי דברי אשתי בתנור שיש בביתי (אלקטרוליקס) זה לוקח כקרוב לשעה.
 
ולפי דברי אשתי בתנור שיש בביתי (אלקטרוליקס) זה לוקח כקרוב לשעה.
אכן, מסתבר שכך היא המציאות, ולכן הקשו לי על הילקו"י איך אומר כשליש שעה אחר שהתנור כלל לא מגיע לחום הגבוה ב-20 דקות. ובמיוחד שאביו כתב במפורש "שעה או יותר".
 
אולי כוונתו בילקו"י שאחר שהתנור הגיע לחום הגבוה ביותר, ישאירנו דולק 20 דקות נוספות, ולפי דברי אשתי בתנור שיש בביתי (אלקטרוליקס) זה לוקח כקרוב לשעה.
ואולי לכן הוסיף מרן הראש"ל 'באופן שחום התנור יסלק כליל את הזיעה'
אך אכן הערה מעניינת, אמש בלומדי אותה ג"א הצ' נתקשיתי בה.
 
ואמנם, בשיעור השבועי (מוצ"ש ויקרא תשפ"ג) אמר שידליק את התנור שעה שלימה, ועדיין צ"ע על מה שכתב בילקו"י, האם באמת סובר שמעיקר הדין די ב-20 דקות ורק מחמיר שעה או שחולק על אביו בכך או שהשתנה המציאות.
מ"מ ראיתי בעלון השיעור השבועי שינו מלשונו שאמר "שעה שלימה" וכתבו "חצי שעה או שעה", ותמוה מדוע עשו כן?!...
1680371305986.png
 
בילקו"י פסח ח"א סי' תנ"א סעיף ח' כתב:
הצג קובץ מצורף 7832
אולם בחזו"ע כתב:
אגנות ותבניות שאופים בתוכם חלות צריכים ליבון באש עד שיהיו ניצוצות אש ניתזים מהן. ולכן התבניות של תנורי אפיה חשמליים, יש ללבנם באש כאמור או להחליפם בתבניות חדשות, ואת התנורים עצמם יש לנקותם היטב מבפנים בכל דפנות התנור, ולהסיקם היטב שעה או יותר, וימנע מלהשתמש בהם חמץ קודם ההסקה כ"ד שעות. וסיר-עוגה שאופים בו עוגות חמץ בכל ימות השנה, יש אומרים שאין לו תקנה בהגעלה, אף על פי שטחין בו שמן לבל תשרף העוגה. ומכיון שאי אפשר ללבנו שמא יפקע בחום האש, יש לקנות סיר-עוגה חדש לפסח. ויש חולקים ומתירים אותו בהגעלה, והמיקל יש לו על מה שיסמוך.

ולכאו' צריך לדעת האם די ב-20 דקות או שצריך דווקא שעה או יותר, והאם מרן שליט"א חולק על אביו.

ואמנם, בשיעור השבועי (מוצ"ש ויקרא תשפ"ג) אמר שידליק את התנור שעה שלימה, ועדיין צ"ע על מה שכתב בילקו"י, האם באמת סובר שמעיקר הדין די ב-20 דקות ורק מחמיר שעה או שחולק על אביו בכך או שהשתנה המציאות.
וכעת ראיתי שבילקו"י פסח הנ"ל גופא, במכתבים שבסוף הספר (מכתב כ"ד) עמ' תתפ"ג כתב:
1680978025141.png
 
חזור
חלק עליון