• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מהלכות ברכת האילנות וקצת מהלכות כשרות המצרכים לפסח

תוכן השיעור: מהלכות ברכת האילנות, וקצת מהלכות מצרכים הכשרים לפסח, "והמסתעף"
- האם עדיף לברך בליל ראש חודש בשביל זריזין
האם עדיף זריזין מקדימין או ברוב עם בברכת האילנות
האם עדיף זריזין או ברוב עם בברית מילה, והאם להמתין למשפחה וכדומה
האם עדיף זריזין או ברוב עם בברכת הלבנה
האם עדיף שבח המצוה או זריזין
- כשבדרך לשחרית ראה ציבור בברכת האילנות, האם יברך איתם או ימתין לאחר שחרית
האם אומרים תדיר קודם כשאינו חפץ כעת לקיים שני המצוות
- האם זה לכתחילה לברך ברכת האילנות בשבת בשנה זו
מה היישוב לסתירה בדברי מרן זצ"ל אם לברך בשבת זה לכתחילה או דיעבד
- האם צריך לחוש במצרכים לפסח שמא נתערב איזה פירורים של חמץ
מתי אומרים שחמץ בפסח אפילו באלף לא בטיל ומתי אינו חוזר וניעור
 
- האם עדיף לברך בליל ראש חודש בשביל זריזין
לפני שבוע מישהו הראה לי את מש"כ ב'קיצור שולחן ערוך חזון עובדיה' שיברכו דווקא ביום ר"ח ולא בליל, כמו שכתוב "היוצא ביומי ניסן", ושאל, שהרי אפשר מרן זצ"ל פסק שאפשר לברך בלילה, ולא סבר ש"ביומי" הכוונה דווקא ליום ולא לילה.
הרב ללוש שליט"א בשיעור מיישב זאת שעיקר המצווה נתקנה ביום בשעה שרואה וכו'.
אני חשבתי ליישב, ראשית, שלא כ"כ כדאי להרוויח מצווה והידור של "זריזין מקדימין" ולעשות דבר השנוי במחלוקת. ועכ"פ לא כ"כ ניחא לי בפירוש זה.
דבר נוסף, חשבתי אולי לחדש ולבאר במש"כ מרן זצ"ל שלא לברך בליל ר"ח בגלל שכתוב "ביומי", אולי מכיון שאין מקדשין חודשים בלילה, ולכן מי ששכח "יעלה ויבא" לא חוזר, א"כ, בליל ר"ח זה לא ממש ר"ח גמור, וא"כ לא מקיים בזה ממש "ביומי ניסן", ולכן יש לברך רק מיום ר"ח, כדי שיהיה ממש ביום שכבר נעשה לר"ח ניסן.
 
חזור
חלק עליון