• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הלכות הנצרכות לימי "בין הזמנים" - הרב אהרון בן אדיבה

האם ידוע מה ההלכה לדידן הספרדים למי שראה את הים התיכון ולא בירך שעשה את הים הגדול ואחר כך ביום המחרת שוב ראה האם יוכל לברך?
נב-
קראתי שהביאו בשם הביאור הלכה של המשנה ברורה (לא מצאתי היכן בביאור הלכה אבל בסד מצאתי אחרים שסוברים כך
שאין לברך ברכות הראייה אלא בפעם הראשונה שבה נתקל אדם בתופעה המסוימת. הסיבה לכך היא שמברכים את הברכה כתגובה ספונטאנית של הודיה ושבח לה' על נפלאות הטבע עיין מחצית השקל רכה, ט; חיי אדם סג, א; קיצור שולחן ערוך ס, א)שבכהגי גוונא לא יברך , אבל מעניין מה הדין לבני ספרד שסוברים בכמה ברכות ראיה ( כמו ברכת האילנות - משנה ברורה סימן רכ"ו ס"ק ה ) שאפילו ראה ולא בירך יכול לברך אחר כך.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון