• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

הלכות תענית עשרה בטבת החל בערב שבת

ביום שישי הבא אם לא יבנה בית המקדש נצטרך לצום את תענית עשרה בטבת, צירפתי כאן מעט מזעיר הלכות הקשורות לעניין אשמח לקבל הערות.
יישר כח!
מה שכתבת (אות ב') גבי טעימה, יש להוסיף דמותר עד כזית ולא יותר (ובשתיה עד רביעית)
מה שכתבת (אות ה') שעדיף להתפלל מנחה בעוד היום גדול. אם כוונתך בחצות, הרי מפסיד עי"ז ברכת כהנים שזו מצווה דאורי'! אא"כ כוונתך שלא יסייים תפילת מנחה לאחר השקיעה, אז תדגיש את זה.
מה שכתבת (אות י) לגבי קיבל שבת עם הציבור. להדגיש שזה דווקא באמירת ברכו ולא במזמור שיר וכו'.
מה שכתבת (אות יד) למנוע מהילדים ממתקים, כ"ז נכון דווקא בקטן שהגיע לחינוך, אך בד"כ בגנים הם פחות מגיל חינוך (3-5) ובזה ודאי של"ש למונעם
 
יישר כח
לגבי הערה על תפילת מנחה בחצות היום באות ה', המקור כמובן מן הבאר הגדול הלא הוא ספרו של מרן פוסק הדור שליט"א ארבע תעניות עמוד סז הערה יח' בסופו עיין שם היטב ומוכח שהיו מתפללים מנחה לפני פלג המנחה ואין כאן הפסד ברכת כוהנים דאורייתא אחרי שכבר בירכו בשחרית, ומשום כבוד השבת הנהיגו להתפלל מוקדם, ומציין מרן שליט"א שטוב לנהוג כך.
לגבי למנוע מהילדים ממתקים, זה לא מדין חינוך כיוון שאין חינוך באבלות אלא זה רק לסימנא מילתא להשתתף בצער הציבור וכמו שהיה בזמן נינווה שגם הטף השתתף בתענית ואמונם ודאי שלהלכה לא מונעים מהם אכילה ושתיה אבל נהגו ישראל להפריש מהם את הממתקים בתעניות ולא משנה מאיזה גיל והנח להם לישראל אם אינם נביאים בני נביאים הם.
 
חזור
חלק עליון