• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

המלאך דיבר עם אמא של הרב ברדא?

מרן כותב עליו
ידעתי בני ידעתי שהלה הולך במרדו
[כותב עליו בחריפות בספר חזון עובדיה בהל' חנוכה ]
כך זכורני
ובהקשר למה שדיברו שמרן פוסק הדור מתבטא
כך זה תמיד בשיעור השבועי באיזור חנוכה -- בקביעות
 
וכאן הוא מצטער שיצא חזון עובדיה חדש, וחבל שעדיין לא חזר בו להורות כדברי הרב ברדע:

הצג קובץ מצורף 4231
אבל יש לו טענה חזקה לגבי הפלאטה של שבת, צריך להתמודד עם הטענות אלו, ולא מחניפים לאף אחד, ובפרט שזה כן דעת כל גדולי פוסקי זמנינו שאסור לשים לכתחילה על הפלאטה בשבת, ומה שמבואר בראשונים דרך רוב בישול, היינו רק מול האש ולא על האש ממש, וכי יעלה על הדעת שמותר לשים לכתחילה על נר קטן בשבת בגלל שאין זה דרך רוב בישול???
 
אבל יש לו טענה חזקה לגבי הפלאטה של שבת, צריך להתמודד עם הטענות אלו, ולא מחניפים לאף אחד, ובפרט שזה כן דעת כל גדולי פוסקי זמנינו שאסור לשים לכתחילה על הפלאטה בשבת, ומה שמבואר בראשונים דרך רוב בישול, היינו רק מול האש ולא על האש ממש, וכי יעלה על הדעת שמותר לשים לכתחילה על נר קטן בשבת בגלל שאין זה דרך רוב בישול???
הטענה לא מתחילה, להשים על נר הוא אסור משום בישול, ובפלטה התירו משןם "מיחזי כמבשל", שלא שייך במקום שאין דרך לבשל כמבואר בדברי הרשב"א, ופשוט.
 
הטענה לא מתחילה, להשים על נר הוא אסור משום בישול, ובפלטה התירו משןם "מיחזי כמבשל", שלא שייך במקום שאין דרך לבשל כמבואר בדברי הרשב"א, ופשוט.
כבודו התבלבל לגמרי, כל הנושא של להניח לכתחילה מדובר בתבשיל מבושל כל צורכו, שלא שייך בישול.... ואם זה לא מבושל גם הרב עובדיה לא התיר לשים על הפלאטה כלל, כי שייך בישול מן התורה,
 
כבודו התבלבל לגמרי, כל הנושא של להניח לכתחילה מדובר בתבשיל מבושל כל צורכו, שלא שייך בישול.... ואם זה לא מבושל גם הרב עובדיה לא התיר לשים על הפלאטה כלל, כי שייך בישול מן התורה,
נו, מעולה זה מה שטענתי שאין כאן נדון על הבישול אלא על מיחזי, ולכן מובנים היטב דברי מרן זיע"א שמותר להניח על פלטה משום שאין דרך לבשל. ורק לא מובנים דבריך שהקשתה מנר שאה"נ גם שם זה תלוי אם דרך לבשל כך או לא.
 
על נר זה מוסכם לכו''ע שזה אסור אפי' שזה לא דרך בישול היום, כי אתה מניח התבשיל על אש אמיתי! ומה שהתיר הרשב''א משום שאין זה דרך רוב בישול מדובר שם רק משום שזה מצד האש, שעל הצד זה לא דרך בישול, אבל כשאתה מניח תבשיל על דבר שמבשל בפועל כמו אש, הרי זה ממש מיחזי כבמשל, ועובדא שאם יבשל ממש בשבת על הפלאטה הרי הוא חייב מן התורה משום מבשל לכו''ע אפי' לפי מרן הרב עובדיה זיע''א והוא הדין לגבי בשר בחלב הרי זה חייב משום בישול בשר בחלב, אפי' שבשתיהם [שבת ובשר בחלב] בעינן דרך בישול כדי להתחייב!
 
על נר זה מוסכם לכו''ע שזה אסור אפי' שזה לא דרך בישול היום, כי אתה מניח התבשיל על אש אמיתי! ומה שהתיר הרשב''א משום שאין זה דרך רוב בישול מדובר שם רק משום שזה מצד האש, שעל הצד זה לא דרך בישול, אבל כשאתה מניח תבשיל על דבר שמבשל בפועל כמו אש, הרי זה ממש מיחזי כבמשל, ועובדא שאם יבשל ממש בשבת על הפלאטה הרי הוא חייב מן התורה משום מבשל לכו''ע אפי' לפי מרן הרב עובדיה זיע''א והוא הדין לגבי בשר בחלב הרי זה חייב משום בישול בשר בחלב, אפי' שבשתיהם [שבת ובשר בחלב] בעינן דרך בישול כדי להתחייב!
לא הבנתי דבריך, הרי זה מוסכם שאפשר לבשל בפלטה כמו באש, כי באמת ה"ז אש ממש, אלא העניין שלא שייך כאן מיחזי כי אין זה דרך שפיתת קדרה, וא"כ מה לי פלטה או נר.
שוב הסוגיא כאן היא מחזי שזה תלוי איפה הדרך לבשל, ומצד דין בישול הוא כל דבר שהוא אש והמאכל לא מבושל, ולכן איני רואה שום חילוק בין פלטה לנר.
 
הבנתי שהלה חולק על המועצת ושוב מורה לתלמידיו להצביע למפלגה שאין רוח חכמים נוחה הימנה
כידוע מרן זיע"א התבטא על בן אמה [גביר] אני לא סולח לו הוא ציער את אישתי הוא הרג את אישתי -
היתבטאות השמורה רק למיוחדים [אני לא זוכר את הנוסח במפורש ]
כן הוא האיש שקם כעבד לארגן הפגנות מתחת לביתו של מרן עם רמקולים
ואותו 'רב' לא מתבייש לתמוך בחביריו בריש גלי
 
הבנתי שהלה חולק על המועצת ושוב מורה לתלמידיו להצביע למפלגה שאין רוח חכמים נוחה הימנה
כידוע מרן זיע"א התבטא על בן אמה [גביר] אני לא סולח לו הוא ציער את אישתי הוא הרג את אישתי -
היתבטאות השמורה רק למיוחדים [אני לא זוכר את הנוסח במפורש ]
כן הוא האיש שקם כעבד לארגן הפגנות מתחת לביתו של מרן עם רמקולים
ואותו 'רב' לא מתבייש לתמוך בחביריו בריש גלי
זאת מנין לך? אם האיש הזה עם כזה עבר מפואר מדוע אף אחד לא מזכיר זאת?
 
הגם שחלק על מרן ... ומרן התבטה עליו בחריפות לדידן הוא ניצוח בין תלמידי חכמים ( כן !!!! הוא לא קטלא קניא) ואין לנו שום התיר לזלזל משום כך בתח.
סליחה על הבוטות יש פה נימה של זיזלוז !!!!
וכמוה לא יעשה בישראל. וכי זה מחלוקת ראשונה מאז ומעולם כך היה. השומע ישמע והחדל יחדל.
 
הגם שחלק על מרן ... ומרן התבטה עליו בחריפות לדידן הוא ניצוח בין תלמידי חכמים ( כן !!!! הוא לא קטלא קניא) ואין לנו שום התיר לזלזל משום כך בתח.
סליחה על הבוטות יש פה נימה של זיזלוז !!!!
וכמוה לא יעשה בישראל. וכי זה מחלוקת ראשונה מאז ומעולם כך היה. השומע ישמע והחדל יחדל.
במחילה, הרב הנ"ל מרן זיע"א כתב בחזו"ע חנוכה להתרחק ממנו.
והינו מזלזל ברבים מרבותינו, החיים עמנו. וגם על רבותינו הראשונים כותב כדבר איש לרעהו, בדברי תוכחה ומוסר, משל יש לו השגה כלשהי בדרגתם. ומרן הראש"ל שליט"א מתריע ע"ז בספריו בכמה מקומות, ואף בשיעוריו מידי ערב פסח. (ומצו"ב מאמר המראה את לשונותיו המחוצפות כנגד רבותינו הראשונים).
ואמר שמעולם לא היתה מפלגה חרדית שאפשר לתמוך בה (כולל ש"ס בימי מרן זיע"א).

ואנא יניחו לנו כל האנשים הנ"ל וישארו במקומם, ולא יבלבלו מוחנו.
 

קבצים מצורפים

  • אור תורה - הרב משה ירדני על קנין תורה להרי ברדא.pdf
    6.4 MB · צפיות: 74
הגם שחלק על מרן ... ומרן התבטה עליו בחריפות לדידן הוא ניצוח בין תלמידי חכמים ( כן !!!! הוא לא קטלא קניא) ואין לנו שום התיר לזלזל משום כך בתח.
סליחה על הבוטות יש פה נימה של זיזלוז !!!!
וכמוה לא יעשה בישראל. וכי זה מחלוקת ראשונה מאז ומעולם כך היה. השומע ישמע והחדל יחדל.
אני התכוונתי לשאול לגבי איתמר ב"ג, שלפי החשבון הפשוט קשה להאמין שהוא היה פעיל נגד רבינו עובדיה בזמנו, שמצד גילו הוא נראה לא יותר מגיל 50 והמחאות הנ"ל בחיי הרבנית ע"ה היו לפני קרוב ל40 שנה
במחילה, הרב הנ"ל מרן זיע"א כתב בחזו"ע חנוכה להתרחק ממנו.
והינו מזלזל ברבים מרבותינו, החיים עמנו. וגם על רבותינו הראשונים כותב כדבר איש לרעהו, בדברי תוכחה ומוסר, משל יש לו השגה כלשהי בדרגתם. ומרן הראש"ל שליט"א מתריע ע"ז בספריו בכמה מקומות, ואף בשיעוריו מידי ערב פסח. (ומצו"ב מאמר המראה את לשונותיו המחוצפות כנגד רבותינו הראשונים).
ואמר שמעולם לא היתה מפלגה חרדית שאפשר לתמוך בה (כולל ש"ס בימי מרן זיע"א).

ואנא יניחו לנו כל האנשים הנ"ל וישארו במקומם, ולא יבלבלו מוחנו.
שמא יביא כבודו מהדברים המזעזעים והמחרידים שכתב בספר אביר הרועים ח"ג עמ' 375 בזה, ואני מעתיק קצת: זכורני שפעם אחת נכנסתי אליו בשעת בוקר ראיתיו נסער מאוד ואמר לי דע לך שהיו הזה ראוי היה שיתאספו חכמי ישראל ויעשו נידוי רק שאין הדור מתוקן! ... והיה כל גופו מזדעזע עד שפרץ בבכי ואמר לי כל הלילה לא ישנתי ... ועל פי האמת היינו צריכים עכשיו ממש לכנס את כל גדולי הרבנים ספרדים ואשנזכים ולנדות את אותו חכם עד שישוב מדבריו ויעשה תשובה ויקבל על עצמו שלא יותר לעולם לעשות כן
וכבר ציינתי כאן לשו"ת יד רפאל ח"א שאחד מהחכמים שם מאשקלון תקף באורך את הנ"ל
שרי ליה מריה
 
כל האשכול הזה ביזוי תלמידי חכמים

כרגיל פותח האשכול שואל משהו
וכל מה שיש לעם להגיד על הדמות יוצא
(כמובן בלי קשר לפותח האשכול)
עכשיו ברדא אומר להצביע לסמוטריץ'... מעניין, הבן אדם חייב נידוי לפי מרן, ומרן אומר עליו: "וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו" ואתה אומר ביזוי תלמידי חכמים. גיואאלד...
 
עכשיו ברדא אומר להצביע לסמוטריץ'... מעניין, הבן אדם חייב נידוי לפי מרן, ומרן אומר עליו: "וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו" ואתה אומר ביזוי תלמידי חכמים. גיואאלד...
להתרחק מפסקיו, זה לא אומר נידוי, וכ"ש לזלזל שזה לא מתיר כלל.
 
חזור
חלק עליון