• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הנהגת מרן לשבת באלכסון בשיעוריו

כשהיה לך הסבר היה נפק"מ, כשהסברך נפל אין נפק"מ?!
אם נהג כן מפני שלא לשבת עם גב להיכל, יש ללמוד ממנו לנהוג כן!!!
הסברי לא נפל והתשובה היא פשוטה, אבל אין לי ענין לדון בזה ולהתנצח בלי סוף...
רבינו לא היה מקפיד שלא להפנות גב להיכל
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
זה הסיבה האמיתית
רבינו לא היה שומע באוזנו הימנית כמעט בכלל ולכן תמיד הוא היה מדבר לצד שמאל כדי שאם מישהו יאמר הערה הוא יוכל לשמוע
וזו הסיבה שהניחו את את הכיסא שלו בצד השמאלי של בית הכנסת
אני חושב שהרב התחיל את זה כבר ביזדים.
 
חי בריא נושם
במושב זקנים מידי פעם מגיע למוסאיוף ע"י בנו בכיסא גלגלים מדבר עם הרב מוצפי כרגיל על דא ועל הא.

יש מספר תמונות מסוכות האחרון נפרסם בהמשך. (עם עצי ועשבי)
נשמח לתמונות כאלה.
בשיעורים הרב מוצפי לפעמים אומר שחזר מביקור אצל שמאי ושואל בשלומכם..
למה הוא בית אבות, אין מי שיטפל בו?
בן כמה הוא בלעה"ר?
 
נשמח לתמונות כאלה.
בשיעורים הרב מוצפי לפעמים אומר שחזר מביקור אצל שמאי ושואל בשלומכם..
למה הוא בית אבות, אין מי שיטפל בו?
בן כמה הוא בלעה"ר?
הוא מגיע למוסאיוף פעם משבועיים.
עם עצי ועשבי
והרב מוצפי והוא כשרואים אחד את השני מחייכים ומדברים על השנים ההם.
 
למישהו ידוע למה מרן זיע"א נהג לשבת בשיעוריו באלכסון, ולא בצורה ישרה מול הכסא?
פעם חשבתי שזה בגלל שהוא מדבר לכיוון הרב המקדים.
אבל כעת ראיתי כאן שאפילו שאין רב מקדים הוא יושב כך.
אולי זה בגלל שלא רוצה להפנות גב לארון קודש?


ידוע למישהו?
ראה מנהגי הראשל ח''א כמדו'
 
לא הבנתי אם הוא לא שמע בצד ימין היה לו להטות עצמו לצד ימין כדי שאוזן שמאל תהיה בכיוון הקהל ויוכל לשומעם?
ברוח הדיון -
גם אני התקשיתי בזה, ונלע"ד ליישב דאדרבה, לא חפץ היה לשמוע הערות מהקהל כדי שלא להפריע למהלך מחשבתו, ולכן היטה דוקא את אוזנו הימנית ששומעת פחות, וי"ל, וה' היודע, ומצוה ליישב, וה' יאיר עינינו, ועוד חזון למועד, ותול"מ.
 
נערך לאחרונה:
אני יודע מהרב אלון דגני כהן מביתר תלמיד של הרב דוד יוסף שלא היה רוצה לשבת עם הגב להיכל אך איני יודע לדבר סמך הלכתי מאחר והיה אומר ד"ת א"כ היה לו היתר ואולי לא רצה לסמוך ע"ז אני לא בדיוק יודע לומר
 
חזור
חלק עליון