החפץ בעילום שמו...
New member
ידוע ההלכה שמרן זיע"א פסק אליבא דהשו"ע שרק חצי זרוע כשר להנחת תפילין.
ברצוני לדעת, האם יש מישהו בפורום שנחת לעומק דינא, בימינו מייצרים תפילין גדולות (יחסית לבעבר) מבהמה גסה.
בשלמא אדם גדול, יכול לצמצם בחצי הזרוע. אבל מה עושה אדם קטן שאין לו זרוע גדולה כל כך?
כמו כן, ישנם נערי בר מצווה שבוודאי לא יכנס אצלם בחצי קיבורת כל התפילין. למה לא שמענו שהם צריכים לקנות תפילין פצפון?
בפסקי תשובות הביא בזה משו"ת שרגא המאיר, אני רוצה לדעת האם יש מישהו שיודע האם מרן דיבר על העניין הזה?
ואגב, משמע מפסקי מרן שלא מועיל שהמעברתא תעבור החצי קיבורת, אלא כל התפילין צריכים להיות בחלק זה.
וכמו כן, הדבר תלוי איך מסתכלים על הזרוע, בצורת כיפוף פשוטה או חלקית וכדומה, שאז יש יותר מקום בבשר התפוח.
תודה רבה לכל העוזרים בעניין!
ברצוני לדעת, האם יש מישהו בפורום שנחת לעומק דינא, בימינו מייצרים תפילין גדולות (יחסית לבעבר) מבהמה גסה.
בשלמא אדם גדול, יכול לצמצם בחצי הזרוע. אבל מה עושה אדם קטן שאין לו זרוע גדולה כל כך?
כמו כן, ישנם נערי בר מצווה שבוודאי לא יכנס אצלם בחצי קיבורת כל התפילין. למה לא שמענו שהם צריכים לקנות תפילין פצפון?
בפסקי תשובות הביא בזה משו"ת שרגא המאיר, אני רוצה לדעת האם יש מישהו שיודע האם מרן דיבר על העניין הזה?
ואגב, משמע מפסקי מרן שלא מועיל שהמעברתא תעבור החצי קיבורת, אלא כל התפילין צריכים להיות בחלק זה.
וכמו כן, הדבר תלוי איך מסתכלים על הזרוע, בצורת כיפוף פשוטה או חלקית וכדומה, שאז יש יותר מקום בבשר התפוח.
תודה רבה לכל העוזרים בעניין!