• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

החמרה בזמן הנחת תפילין

amit26

Well-known member
שלום לכולם!
בשיעור השבועי של הרה"ג דוד יוסף שליט"א הרב אמר(מצרף צילום,בתחילת הטור השמאלי) "ומי שיכול להחמיר שלא להניח תפילין עד ארבעים לפני הזריחה - יותר טוב"
מה מטרת ההחמרה הזו? הייתי בטוח שככל שמניחים תפילין לסמוך לזמן "משיכיר" זה מובחר יותר (אמנם להזהר לא להקדים אותו אלא לקחת משנה זהירות של כ 5 דקות גג)
כמו כן, מי שמתפלל בנץ ומתחילים קורבנות 50 דקות לפי הנץ, יניח תפילין וטלית במקרה כזה באמצע הקורבנות לדעת הרב ?
 

קבצים מצורפים

  • עלון יחוה דעת 232 פרשת שמות תשפד (1).pdf
    94.2 KB · צפיות: 17
הוא דיבר דווקא תפילין דר"ת. אולי שדעת ר"ת שנץ יותר מאוחר. (אני לא יודע נראה לי)
מה? מאיפה מדבריו עולה שזה תפילין רבנו תם?
איך יש היכי תמצי להניח תפילין לפני הנץ,הרי אי אפשר להתפלל ולפני סיום תפילה לא שייך רבנו תם
ואם מדובר בפועל שהתפלל לפני הנץ ועכשיו רוצה להניח תפילין ר"ת גם לא שייך כי זה מקרה סופר נדיר,והוא לא פירט שמדובר דווקא על זה
 
המציאות היא שקשה לזהות משיכיר היום עד הזמן שהזכיר הראשון לציון. מרן הגרי''ש בעצמו מאוד חשש לזה כנודע, (וכשהתפלל בנץ נהג כמו הספרדים לומר את הודו לפני ברוך שאמר כדי שיוכל לברך רק לפני ברוך שאמר)
גם המשיכיר של לוח אור החיים הוא דחוק מאוד כמו שהמו''ל כותב במבוא ללוח והוא הותר רק לפועלים כך שבלוחות של מרן זצוק''ל לא מופיע כלל זמן משיכיר לכתחילה כיון שלכתחילה יש להמתין עד שיצא הספק מליבו. וכן שמעתי מאוד תלמיד קרוב מאוד של מרן זצוק''ל שהוא חושש לזה מאוד.
יש כאלו שטוענים שיש חולשה היום בראיה בגלל שהתרגלו לאור והשאלה אם זמן משיכיר זה סיבה או סימן. למעשה יסוד הנקודה שאין לנו בחז''ל מקור לומר ששיעור משיכיר תלוי בשיעור זמן מסוים אחרי עלוה''ש רק אסמכתא מהו''א של פמ''ג שעליה סמך בלוח אור החיים. (הוא חידש שם פשט במנחת כהן ומסיים שהוא לא ראה את המנח''כ בפנים, ולפנינו בפנים יש דברים אחרים)
 
חזור
חלק עליון