• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הנצחת שמותיהם של כ"ק הרבי מליובאוויטש ושל הגר"ע יוסף זצ"ל - ברחובות העיר בני ברק

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
ב"ה.

לתועלת באי הפורום - מצו"ב ידיעה שפורסמה לפני כשבוע.

במשך השנים, הנוצחו בעיר בני ברק זכרם של רבנים, אישי ציבור ועסקנים רבים.
אך עד כה, לא הונצחו ברחובות העיר בני ברק שמותיהם של כ"ק הרבי מליובאוויטש ושל מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, למרות שזכרם הונצח ברבים מאוד מערי ישראל, דווקא בבני ברק שמם לא הונצח, על אף שבעיר עצמה מתגוררים ספרדים וחסידים רבים.

הסיבה לכך היא - לחצם של חוגים קיצוניים בעיר הדוחקים בכל העומד בראשות העיר, וכן בגורמים נוספים בעירייה , שלא להנציח את כ"ק הרבי מליובאוויטש ושל מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בבני ברק, בטענות שונות ומשונות. ראש העיר וגורמים נוספים בעירייה, בחרו להפר את החוק ולהיכנע לאותם לחצים, תוך שהוא מסירים את הנושא מסדר היום, גם כאשר חלק מחברי מועצת העירייה דרשו זאת.

יעקב וידר, המכהן כעת חבר מועצת העיר בני ברק, ידוע בפועלו הרב בנושא, כדבריו באחד ממכתב למועצת העיר -

"בני ברק מתעטרת, ובצדק, בשם "עיר התורה והחסידות", ואין כל ספק כי במקרה זה מדובר בשניים מגדולי עולם התורה והחסידות בדורות האחרונים, שהשפיעו באופן נדיר על העולם היהודי כולו ואף מעבר לכך.

לא יעלה על הדעת שעסקנים יונצחו בעיר טרם רבנים, ולכן מן הראוי לתקן את העוול ארוך השנים הזה ולהנציח באופן מיידי בעירנו - המלאה וגדושה בתלמידיהם, כידוע - את זכרם באופן הכי ראוי".

יעקב וידר - הנ"ל, הגיש הצעת החלטה, אותה יאלץ ראש העירייה חנוך זייברט לעלות להצבעה במועצת העיר השבוע, ובה הוא דורש להנציח את זכרם של כ"ק הרבי מליובאוויטש ושל מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בעיר.

למרות שזכרם הונצח ברבים מאוד מערי ישראל, דווקא בבני ברק שמם לא הונצח. חבר המועצה וידר הצליח להעביר לפני שנתיים את ההצעה להנצחתם בוועדת השמות העירונית, הצעה שהצליח להעביר פה אחד. אולם ההחלטה שאמורה לעלות לאישור סופי במועצת העיר נגררה במכוון על ידי ראש העירייה במטרה למנוע את ההצבעה עליה.

וידר כותב בהצעתו כי "תושבי העיר דורשים ומצפים לכך, כפי שקרה ברוב ערי ישראל", הוא מוסיף כי "לא מדובר בנושא פוליטי אלא בשניים מגדולי הדורות שאין מחלוקת שהיו אמורים להיות מונצחים בעיר כבר לפני שנים רבות, ולמרות הבקשות והתזכורות הרבות שלי, עסקני העירייה בחרו לצערי לדחות שוב ושוב את הדיון במועצת העיר בנושא ולנסות להנציח במקומם כל מיני עסקנים ומקורבים".

כאמור, וידר מנצל את המצב הפוליטי הרעוע במועצת העיר, בכך שגם סיעת ש"ס, וגם חברי המועצה באגודת ישראל מטעם סיעת שומרי אמונים טרם קיבלו את מבוקשם ואינם משתתפים עם הקואליציה בהצבעות ומנסה להעביר את ההחלטה שתעשה סוף לעוול המתמשך.

מצו"ב מכתבו לראש העיר:

מכתב יעקב וידר לחנוך זיילברט.jpeg
 
נו נו
עדיף שלא יקראו רחובות ע''ש מרן זצ''ל
ויביאו הקצאות לבי עדות המזרח
להתמקד בדברים אמיתיים ולא בשטויות
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון