• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הסיפור שסיפר מרן שליט"א על "ספר מעשה בית דין"

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

לשמור ולעשות

Well-known member
יש כמה שכדרכם מנסים להשפיל עד עפר את כבודו של גדול הדור, פוסק הדור, מרן הראשון לציון שליט"א. כל היום עסוקים בדברים כאלה. וחדשים לבקרים רואים איך תופסים כל מיני ציטוטים. לא חסר, כי תורתו של הרב ב"ה ארוכה מארץ מדה. ושמים אותו ללעג ולקלס. מי שקצת חוקר ובודק את הדברים רואה שאין זה כצעקתה, ורק כאבי בטן שאינם חולפים גורמים להם להקיא שוב ושוב. ואחר כך אומרים: למה בפורום מורשת מרן מוחקים להם, איפה הדמוקרטיה, אין להם תשובות... רחמנא ליצלן.
היום העלו כאן הערה מה שסיפר מרן שליט"א, ומעלים אותה שוב ושוב בחוצפה, על אותו אחד מכסא רחמים שהעתיק מהלך שלם מיביע אומר, ובא למרן זיע"א לקבל הסכמה, ומרן קלט שהעתיק, כי כתב ספר מעשה בית דין, ולא ידע במה מדובר, חשב שזה ספר ממש, ולא ידע שזה פרוטוקול מעשה בית דין של ביה"ד במצרים.
ליצן אחד העלה שמצא במאמר ממרן שליט"א עצמו [נכתב בעילום שם, ולא ברור כלל שהוא עצמו כתב, רק כך כתב חכם אחד במאמר שכל כולו בא לקנטר את מרן שליט"א] לפני כחמשים שנה, שהוא עצמו קרא לזה "ספר" מעשה בית דין. ולעג בסגנון: לא ידעתי שהראשון לציון למד בכסא רחמים...
האמת שקשה לענות עניינית לכל מיני בטלנים שבכל הזדמנות מנסים לנגח, חולים במחלת הקנטור וההתנשאות, כלפי גדול הדור.
אבל התשובה פשוטה, גם מרן רבינו הגדול זיע"א עצמו במכתב שכתב קרא לזה "ספר" מעשה בית דין! הובא בס' המעמד האישי של הקראים עמ' 140. שייך לקרוא ספר גם לא לספר עב, וגם לאגרת, "ספר כריתות", "ונשלוח ספרים ביד הרצים", ועוד ועוד.
כשהוציא את יביע אומר דייק כלשוננו הפשוטה וקרא לזה פנקס, והסביר את עניינו, שכך כתוב בדף שבאותו פנקס. וכנראה אותו מעתיק העתיק מכתבי מרן ולא ממש מיביע אומר, ולכן חשב שזה ספר. וגם אם לא, כנראה נשכח מאותו מעתיק שזה פנקס וכתב אולי בספר מעשה בית דין, או במעשה ב"ד, ובשעה ששהה אצל מרן חשב שזה ספר ככל הספרים.
העולה שמרן לא העיר למעתיק שקרא לזה "ספר", אבל חשד בו שלא יודע במה מדובר, ומששאלו והשיב שראה את זה בספר שו"ת מעשה בית דין, אכן נודע הדבר שהעתיק מיביע אומר.
מכאן תצא קריאה להפסיק לדוש בכל מיני דברים קטנוניים, למה הראשון לציון סיפר כך, ולמה אחרת, ברמה כ"כ רדודה, ולפלפל רק בגופי תורתו הקדושה, לשם שמים!
ומי שלצערנו הוא מכת המתנגדים, כבר הוכח שגם כשמדבר בתמימות כוונתו לקנטר, ומובן מאליו שאין בנו הכוח להתמודד כל היום עם קנטורים, ושיטען שאין מה לענות עד מחרתיים.......... אבל שיזכור שאף אחד לא חייב לפרסם את פיטפוטיו על במה כ"כ מכובדת של פורום מורשת מרן, ולא ישכח שלאחר מאה ועשרים יצטרך להתמודד עם כל מעלליו הרעים, ומשחקיו באש להבת שלהבת חכמי ישראל.
 
נערך לאחרונה:
אני לא מבין בכלל מה יש להם לחפש באוצר החכמה את הספר שכתב כן, והרי הרב בעצמו אמר:
1709890853954.png
וא"כ, מה שהוא בא למרן בכדי לקבל הסכמה זה היה קודם הדפסת הספר, ואח"כ כשהספר הודפס הדבר כבר תוקן, אז מה שייך לחפש בספר המודפס את הטעות.
ועוד, בפשטות, עיקר הטענה עליו היא שהוא כותב שהוא ראה בספר מעשה בית דין, וכוונת הרב זצ"ל היתה שאין ספר מודפס כזה שכך נקרא שאתה יכול לפתוח ולראות, אלא רק אני ראיתי זאת במצרים, וכמובן שאין דקדוק הלשון על המילה "ספר".
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון