• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

הסרת שיער בלייזר בבית השחי והערווה לגברים - מה דעת מרן הראש"ל?

dvidcohen

Well-known member
נשאלתי האם מותר לגברים להסיר שיער בלייזר בבית השחי והערווה?

האם יש פסק הלכה ממרן בענין הזה?

[איני שואל מה דעת הגרע"י זלה"ה - כיון שמאז שנפטר לחיי העוה"ב יתכן והשתנו הנהגות העולם, וכיום גם גברים מסירים שיעור זה, איני יודע, אך אשמח לשמוע בכל אופן אם גם מרן זלה"ה ביטא דעתו בזה].
 
[איני שואל מה דעת הגרע"י זלה"ה - כיון שמאז שנפטר לחיי העוה"ב יתכן והשתנו הנהגות העולם, וכיום גם גברים מסירים שיעור זה, איני יודע, אך אשמח לשמוע בכל אופן אם גם מרן זלה"ה ביטא דעתו בזה].
ממש"כ ביבי"א תוכל ללמוד גם על היום.
(לאחרונה עיינתי בתשובה זו, ואיני זוכר מקומה, אך ע"י חיפוש נמצא שהוא בחלק ט' סי' י' ובחלק י' סי' נ"ח אות ט"ז).
 
נערך לאחרונה:
ממש"כ ביבי"א תוכל ללמוד גם על היום.
(לאחרונה עיינתי בתשובה זו, ואיני זוכר מקומה, אך ע"י חיפוש נמצא שהוא בחלק ט' סי' י' ובחלק י' סי' נ"ח אות ט"ז).

אינו נכון. שבעשור האחרון השתנו הדברים מאד, גם אצל בני הישיבות, והדברים תלויים במנהג העולם.
 
לא צריך "הוכחה" הוא כותב שם במפורש
כבר ביקשתי שתעיין היטב...
אם אתה מתכויין לזה:

1720649931690.png

עדיין אין בזה הוכחה שמותר - שהרי כתב במקום שפשט המנהג שגם גברים עושים כך. ועל זה בעצמו היא שאלתי -

האם בזמננו נחשב הדבר שפשט המנהג במקומינו להסיר שיער בית השחי והערווה ושרי, או לא?
 
אני רואה שלא הולך לך בקלות למצוא.
בבקשה:
הצג קובץ מצורף 22456


הרב הביא בתחילה את דברי הרשב"א ששולל מעיקרא בית השחי והערווה, ואף אח"כ כתב באופן כללי שאר הגוף ולא דיבר מפורש על בית השחי והערוה, וגם לא ברור שגם שם נהגו העולם היום להסיר.

1720650916426.png
 
הרב הביא בתחילה את דברי הרשב"א ששולל מעיקרא בית השחי והערווה, ואף אח"כ כתב באופן כללי שאר הגוף ולא דיבר מפורש על בית השחי והערוה, וגם לא ברור שגם שם נהגו העולם היום להסיר.
אדרבה, הרב כותב שם במפורש שאף שהרשב"א דעת אחרת היתה עמו, מ"מ קי"ל להלכה כדברי הרמב"ם הטור והשו"ע וכו'
וא"כ לא קי"ל להלכה כדברי הרשב"א, רק מוסיף וכותב שם שאפילו הרשב"א שמחמיר בזה, אינו אלא לענין העברת שיער בית הערוה ובית השחי, אבל בשאר המקומות גם הרשב"א יודה...

וברור שכאשר כותב שאר חלקי הגוף כוונתו גם על מקומות אלו, ואולי בעיקר על מקומות אלו (בית הערוה ובית השחי) כי מקומות אלו הם בעיקר המפריעים לאדם כיון שגודל שם הרבה שיער, וברפט בקיץ שישנם שקשה להם מאד עם הזיעה וכו'

ולגבי עצם השאלה אם נוהגים כן היום האנשים לענין שזה יהפוך למנהג האנשים, יש מח' הפוסקים אם צריך דוקא שיהודים ינהגו כך או אפילו גויים, ובדברי מרן שליט"א רואים שסובר שאפילו גויים נוהגים כך זה מספיק וכדעת הפרישה. וכיום כידוע ישנם הרבה גויים שנוהגים להסיר שמה השיער.
 
חזור
חלק עליון