ב"ה
שלום וברכה,
מדין הפקר זה נחשב הפקר, כדין מפקיר בהמתו בשבת שלא יעבור על שביתת בהמתו, וכן מפקיר יין בביעור שביעית,
אולם מדין שמיטה שצריך לאפשר לרבים להגיע למעשה לא קיים כהוגן,
נ"מ שאכן פטורים ממעשרות לפי שהפירות מופקרים.
בדוקא אם הפקיר בפני ג' זה נחשב הפקר לעניין מעשרות? או אפילו בפחות.
ומה יהיה הדין אם הודיע לג' אבל ג' לא באותו מעמד?
ב. האם באופן שהפקיר כך אבל נעל שדהו ולא תלה שלט על השדה זה נקרא שמור למחמירים?