• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

הרהור בד"ת בט"ב

הרב מביא בהערה כמה צדדים שיש להקל, אחד מהם זה הנהר שלום שהביאו ז״ל: והרב נהר שלום שכתב שאף שלא מצינו מי שחולק בהדיא על האגור בשם מהרי״ל הש״ע כתבו כהלכה שאינה פסוקה (יש מי שאומר) כיון דבעלמא ק״ל הרהור כדיבור דמי אם איתא שלענין זה כדיבור דמי לא הו שתקי מניה שאר הפוסקים ע״כ ונראה שאילו ראו דברי בעל המאורות והלקט יושר שהתירו היו ששים לקראתם וכו׳ עכ״ל הרב, והמשיך לדחות שהמהרי״א היה חוזר בו ואז כתב לכן המהרהר בד״ת בשבת שבתוך השבעה יש לו על שיסמוך והנלע״ד כתבתי. עכ״ל. ולזה כתב בפסק ״ויש מתירים״ לתת סמך לאלו שרוצים להתיר אף לא בשבת אך לא ס״ל הכי כדמבואר. (ואולי כתב זאת בשביל לדון לכף זכות אלו שמתירים לעצמם אף שהש״ע לא ס״ל הכי)
 
חזור
חלק עליון