מרן זצ"ל ביביע אומר ח"ט (יו"ד ס' יב אות ב) כתב שאם אשה נדה אכלה גלידה ע"י מציצה ונותנת את השאר לבעלה, באופן זה דרך העולם להמנע משיורים כאלה, אם הבעל לוקח ואוכל מן השיריים האלה, אין לך קירוב דעת גדול מזה, ויש לאסור. אך אם חתכה בסכין או בכפית חלק מהארטיק, או הגלידה, והנשאר לא נגעה בו לאכול ממנו, מותר לבעלה לאכול הנותר. ע"כ. מה כוונת הרב שכתב 'חתכה' בסכין או בכפית והנשאר לא נגעה בו לאכול ממנו, האם הכוונה כפשטות שאכלה כוס של גלידה בכפית והנותר נתנה לבעלה [כך פסק באבני שהם ח"א עמ' תקנד], או דווקא באופן חתכה מקופסה של גלידה והנותר בקופסה מותר? אכן ביב"א ח"ח (יו"ד ס' יז אות ג) כתב הרב רק אם חתכה וכו'.
באבני שהם (עמ' תקפא ותקפג ובספרו אפיקי מים עמ' נט) פסק שאשה הרגילה לגלות עצמה בשעה שמניקה נחשב זה למקום מגולה ומותר לבעלה להסתכל בראיה בעלמא ולא בהתבוננות. ובמקורות כתב הנידון לגבי דברים שבקדושה, שלפי הישכיל עבדי (ח"ח, כ) שהתיר לקרוא כנגד נשים המגלות זרועותיהן כמו שהתיר הבא"ח לקרוא כנגד אשתו המניקה. ה"ה כאן שמותר. אך בהליכ"ע (ח"א עמ' קכא) חלק עליו ואסר זאת מכל וכל. א"כ מה שהאבני שהם פסק בצורה גורפת שמותר לבעל להסתכל באשתו כשמניקה, לפי דעת רבינו הגדול דבר זה אסור, כי שם בהליכ"ע פסק גם לגבי דברים שבקודשה שאין להתיר לקרוא כנגד אשתו המניקה אפילו בשעת הדחק. א"כ ה"ה כאן. האם הרבנים מסכימים?
באבני שהם (עמ' תקפא ותקפג ובספרו אפיקי מים עמ' נט) פסק שאשה הרגילה לגלות עצמה בשעה שמניקה נחשב זה למקום מגולה ומותר לבעלה להסתכל בראיה בעלמא ולא בהתבוננות. ובמקורות כתב הנידון לגבי דברים שבקדושה, שלפי הישכיל עבדי (ח"ח, כ) שהתיר לקרוא כנגד נשים המגלות זרועותיהן כמו שהתיר הבא"ח לקרוא כנגד אשתו המניקה. ה"ה כאן שמותר. אך בהליכ"ע (ח"א עמ' קכא) חלק עליו ואסר זאת מכל וכל. א"כ מה שהאבני שהם פסק בצורה גורפת שמותר לבעל להסתכל באשתו כשמניקה, לפי דעת רבינו הגדול דבר זה אסור, כי שם בהליכ"ע פסק גם לגבי דברים שבקודשה שאין להתיר לקרוא כנגד אשתו המניקה אפילו בשעת הדחק. א"כ ה"ה כאן. האם הרבנים מסכימים?