האם ישנה עדיפות הלכתית למתנסים על פני אוהלים?
העיקר נראה מדברי מרן שליט''א שיהיה מקום סגור לתפילההאם ישנה עדיפות הלכתית למתנסים על פני אוהלים?
נחלקו על חיילים לוחמים אם מותר להם לאכול לשיעורין, או שיאכלו כרגיל.
למטה???????
מחילה, לא הבנתי.מייל ללשכה של ראשל"צ הרב דוד זה מה שרשום פה
למטה???????
לכאורה טעו. כי שלו לא צריך להסתיים בa הרומז ללשכה האשכנזית.מייל ללשכה של ראשל"צ הרב דוד זה מה שרשום פה
למטה???????
לא בדיוק. רק מרן שליט"א הוסיף שאם יכולים לאכול לשיעורין כפי הדין כך יעשו. למה לא?נחלקו על חיילים לוחמים אם מותר להם לאכול לשיעורין, או שיאכלו כרגיל.
נחלקו על חיילים לוחמים אם מותר להם לאכול לשיעורין, או שיאכלו כרגיל.
אמת, ופשוט.לא בדיוק. רק מרן שליט"א הוסיף שאם יכולים לאכול לשיעורין כפי הדין כך יעשו. למה לא?
לא בדיוק. רק מרן שליט"א הוסיף שאם יכולים לאכול לשיעורין כפי הדין כך יעשו.
לגבי חיילים לוחמים,אמת, ופשוט.
קיבלתי מסירת המודעה, ושמתיה ברשותך בסל המחזור.ולא יפה ולא מתאים ולא הגון לחפש מחלוקות בכח ולפרסם לכולם שישימו לב ולא יפספסו חלילה, עיוה"כ הקדוש. ואפושי פלוגתא לא מפשינן.
נכון מאדלשון אחיו הראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א: "כמו כן אינם צריכים ואין להם לאכול לשיעורין אלא יאכלו כדרכם".
אם אכן כך.לגבי חיילים לוחמים,
לשון הגר"י יוסף שליט"א: "ואם יכולים יאכלו לשיעורין כפי הדין".
לשון אחיו הראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א: "כמו כן אינם צריכים ואין להם לאכול לשיעורין אלא יאכלו כדרכם".
בעיני הפשוטות אני רואה שנחלקו באופן שיכולים לאכול לשיעורין אם מוטל עליהם לאכול שיעורין.
נראה לבאר דעתובאמת יש להבין מה דעת הגר"ד בזה, מאחר שיכולין (באופן), מדוע שיאכלו כרגיל
ייש"כ.נראה לבאר דעתו
שבהוראה כללית, אכן לא יחמירו על עצמם, כי הנמצאים בחזית, צריכים ריכוז מוחלט להילחם, נמצא שאותם המחמירים לאכול לשיעורין, בלי שום ספק יהיו חלשים יותר, מה שעלול להשפיע על הלחימה שלהם... נמצא דהוא חומרא דאתי לידי קולא.
אבל אה"נ בהוראה פרטנית, נראה שגם הגאון רבי דוד יודה, שכל חייל לגופו, ואם חייל מכיר את עצמו היטב שכוחו במותניו, אה"נ רשאי ואף ראוי שיחמיר לאכול לשיעורין.