התירוץ של הרב שך והקושיא של הרב לנדא נמצאים בשש שורות ביביע אומר - מישהו יודע פרטים?

לא מכיר את הסיפור
אבל הדברים ידועים. שמלא למדנות ועיון הנאמרים בספרי גדולי הלמדנים. רמוזי'ם וטמונים בדברי מרן אביר המעיינים וגדול הלמדנים. וז"פ.
 
לענ"ד הסיפור צריך בדיקה טובא, שכן הרב יעקב לנדא ז"ל נפטר בתשמ"ו ובזמן זה הרב מיכאל פרץ כנראה לא היה במקסיקו, וספק אם כיהן ברבנות בארגנטינה.
 
לענ"ד הסיפור צריך בדיקה טובא, שכן הרב יעקב לנדא ז"ל נפטר בתשמ"ו ובזמן זה הרב מיכאל פרץ כנראה לא היה במקסיקו, וספק אם כיהן ברבנות בארגנטינה.
הרב גלזר אמר שהיום הוא רב במקסיקו
בכל מקרה, הוא כבר לא היה אז בארץ
 
מידיעה להו"ל.
לענ"ד הסיפור צריך בדיקה טובא,
זה לא באמת משנה אם היה ואיך היה.
התוכן עצמו נכון עד למאוד. ספרי מרן זיע"א "מלאים" בעיון ולמדנות אמיתית שאין לה אח וריע. והדברים פשוטים לכל מי שזכה לעיין בספריו.

ואתה תלמיד מהרש"ך, אם הייית יודע באיזו התבטלות והערכה היה מתייחס המהרש"ך למרן זיע"א, הייתי מוחק בפורום את רוב הודעותיך.
ועליך נאמר הזהר בגחלתן. לא כשכותבים על רבנים זוטרים שלא הגיעו לקרסולי קרסוליו של מרן זיע"א. וד"ב.
 
ושוב אנחנו נופלים לאותו בור של הצורך באישורים מהרבנים של האשכנזים.

הגיע הזמן שנפסיק עם הצורך הזה.

כאילו וכבודו של מרן יתגדל ע"י סיפור כזה.

הרי אין מי שימצא מה הם אותם 6 שורות,

וסיפור כזה רק נותן יחס של חשדנות לכל שאר הסיפורים.



ובכלל,
מה מפריע לנו לומר בגאון ובעוז,
שדרך לימודו של מרן זיע"א היה שונה מהדרך שנהוגה בישיבות הליטאיות.
 
בכל אופן אם זה היה לפני 20 שנה (כמ"ש הרב רבי בכתי"ק) אז זה לא הרב לנדא הזקן ולא הרב שך
אם אני מבין נכון כוונת הגר"ח רבי, שהחכם המקסיקני סיפר לו סיפור זה לפני כ20 שנה, אבל המעשה היה שנים רבות לפני.
 
ראו בכיו"ב בספר האדיר ילקו"ט סי' ק"צ גבי מכה במקור, ששם כתב מרן שליט"א כמעט ממש הלשון הנ"ל, היאך מרן זיע"א מקפל בכמה שורות בודדות מהלכים שלמים, קושיות ותירוצים. עי"ש.
 
חזור
חלק עליון