• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

השב להודעה

חזק ואמץ!


שלום וברכה,

לז"ל מדוע עדין צ"ע, והרי הכריע מרן שליט"א להדיא מלתא בטעמא במשנ"י גליון כד עמ' לג, אב"א קרא ואב"א סברא, (ראה במצורף),

דאף היחיד וכ"ש הש"צ כל שאמרו קדושה כברכה בפ"ע דמיא שכך היא תקנת חכמים, ואף אם יסודה בסיבת טורח ציבור ל"פ רבנן בתקנתא,

שכך היא משמעות הירושלמי, ואף אם יש מקום לצדד בזה, הרי ספק ברכות מגן אברהם ומחיה המתים לבטלה, משא"כ כשחוזר רק לאתה קדוש בדיעבד לכ"ע לא הוי ברכה לבטלה אפילו ביחיד בלחש ללא אמירת קדושה.


וכן השבנו בעניותנו בס"ד בשיעור שאלות מקו ההלכה ע"פ הכרעת מרן שליט"א הנ"ל כמובא כאן:

 https://forum.moreshet-maran.com/threads/שאלות-מקו-ההלכה-ד-תשרי-תשפ-ד-שמן-סיני-בושם-על-חטא-קבלה-לעתיד-המלך-הקדוש-הבדלה-אכילה-ושתיה-לשיעורים-הרב-שמעון-ללוש.7128/post-70376


חזור
חלק עליון