ש"ץ אינו חוזר משום שיש קדושה.לכאו' דינו כיחיד (דש''ץ אינו חוזר כמדומה משום טורח ציבור)
אשמח למקור לדין ולטעםש"ץ אינו חוזר משום שיש קדושה.
בידינו המלאכה לגמור!!!ועדיין צ"ע.
ודאי.בידינו המלאכה לגמור!!!
עיין חזו"ע ימים נוראים עמוד קצט.אשמח למקור לדין ולטעם
בעזרת ה'.ודאי.
אבל קודם תעיין במו"מ שם, ואח"כ תכתוב תשובה להכריע.
כן, וגם באתרא הדין להורדה.בעזרת ה'.
יש את הקבצים באוצר החכמה?
השאלה היא על יחיד שמתפלל יחד עם ש"צ אם חוזר כש"צ לאתה קדוש כמו שפסק הראש"ל, או שדינו כיחיד וחוזר לתחילת התפילהש''ץ חוזר לאתה קדוש, וכן פסק הראשל''צ.
אם ככה אז לכאו' היחיד שמתפלל עם הש''ץ גם אינו חוזרהשאלה היא על יחיד שמתפלל יחד עם ש"צ אם חוזר כש"צ לאתה קדוש כמו שפסק הראש"ל, או שדינו כיחיד וחוזר לתחילת התפילה
כן, וגם באתרא הדין להורדה.
חזק ואמץ!היה בזה מו"מ בקובץ משנת יוסף, גליון יח עמ' קיב, גליון יט עמ' שצו, גליון כג עמ' קד, ובגליון כד עמ' ל והלא', וגליון כה עמ' תח. ע"ש. ועדיין צ"ע.
צודק, פרח מזכרוני שמרן הראש"ל שליט"א הכריע בזה.חזק ואמץ!
שלום וברכה,
לז"ל מדוע עדין צ"ע, והרי הכריע מרן שליט"א להדיא מלתא בטעמא במשנ"י גליון כד עמ' לג, אב"א קרא ואב"א סברא, (ראה במצורף),
דאף היחיד וכ"ש הש"צ כל שאמרו קדושה כברכה בפ"ע דמיא שכך היא תקנת חכמים, ואף אם יסודה בסיבת טורח ציבור ל"פ רבנן בתקנתא,
שכך היא משמעות הירושלמי, ואף אם יש מקום לצדד בזה, הרי ספק ברכות מגן אברהם ומחיה המתים לבטלה, משא"כ כשחוזר רק לאתה קדוש בדיעבד לכ"ע לא הוי ברכה לבטלה אפילו ביחיד בלחש ללא אמירת קדושה.
וכן השבנו בעניותנו בס"ד בשיעור שאלות מקו ההלכה ע"פ הכרעת מרן שליט"א הנ"ל כמובא כאן:
https://forum.moreshet-maran.com/threads/שאלות-מקו-ההלכה-ד-תשרי-תשפ-ד-שמן-סיני-בושם-על-חטא-קבלה-לעתיד-המלך-הקדוש-הבדלה-אכילה-ושתיה-לשיעורים-הרב-שמעון-ללוש.7128/post-70376
כן, וגם באתרא הדין להורדה.
יצויין שבגליון כד הנ"ל יש תשובה ממרן הראש"ל שליט"א בזה.