• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

התפלל יחד עם השליח ציבור ואמר קדושה וחתם האל הקדוש, האם חוזר?

היה בזה מו"מ בקובץ משנת יוסף, גליון יח עמ' קיב, גליון יט עמ' שצו, גליון כג עמ' קד, ובגליון כד עמ' ל והלא', וגליון כה עמ' תח. ע"ש. ועדיין צ"ע.
חזק ואמץ!

שלום וברכה,
לז"ל מדוע עדין צ"ע, והרי הכריע מרן שליט"א להדיא מלתא בטעמא במשנ"י גליון כד עמ' לג, אב"א קרא ואב"א סברא, (ראה במצורף),
דאף היחיד וכ"ש הש"צ כל שאמרו קדושה כברכה בפ"ע דמיא שכך היא תקנת חכמים, ואף אם יסודה בסיבת טורח ציבור ל"פ רבנן בתקנתא,
שכך היא משמעות הירושלמי, ואף אם יש מקום לצדד בזה, הרי ספק ברכות מגן אברהם ומחיה המתים לבטלה, משא"כ כשחוזר רק לאתה קדוש בדיעבד לכ"ע לא הוי ברכה לבטלה אפילו ביחיד בלחש ללא אמירת קדושה.

וכן השבנו בעניותנו בס"ד בשיעור שאלות מקו ההלכה ע"פ הכרעת מרן שליט"א הנ"ל כמובא כאן:
https://forum.moreshet-maran.com/threads/שאלות-מקו-ההלכה-ד-תשרי-תשפ-ד-שמן-סיני-בושם-על-חטא-קבלה-לעתיד-המלך-הקדוש-הבדלה-אכילה-ושתיה-לשיעורים-הרב-שמעון-ללוש.7128/post-70376
 

קבצים מצורפים

  • טעה בהמלך הקדוש אחר קדושה כשאין טורח ציבור.pdf
    2.4 MB · צפיות: 5
חזק ואמץ!

שלום וברכה,
לז"ל מדוע עדין צ"ע, והרי הכריע מרן שליט"א להדיא מלתא בטעמא במשנ"י גליון כד עמ' לג, אב"א קרא ואב"א סברא, (ראה במצורף),
דאף היחיד וכ"ש הש"צ כל שאמרו קדושה כברכה בפ"ע דמיא שכך היא תקנת חכמים, ואף אם יסודה בסיבת טורח ציבור ל"פ רבנן בתקנתא,
שכך היא משמעות הירושלמי, ואף אם יש מקום לצדד בזה, הרי ספק ברכות מגן אברהם ומחיה המתים לבטלה, משא"כ כשחוזר רק לאתה קדוש בדיעבד לכ"ע לא הוי ברכה לבטלה אפילו ביחיד בלחש ללא אמירת קדושה.

וכן השבנו בעניותנו בס"ד בשיעור שאלות מקו ההלכה ע"פ הכרעת מרן שליט"א הנ"ל כמובא כאן:
https://forum.moreshet-maran.com/threads/שאלות-מקו-ההלכה-ד-תשרי-תשפ-ד-שמן-סיני-בושם-על-חטא-קבלה-לעתיד-המלך-הקדוש-הבדלה-אכילה-ושתיה-לשיעורים-הרב-שמעון-ללוש.7128/post-70376
צודק, פרח מזכרוני שמרן הראש"ל שליט"א הכריע בזה.
ושוב נזכרתי שכתב ולכן כתבתי:
כן, וגם באתרא הדין להורדה.
יצויין שבגליון כד הנ"ל יש תשובה ממרן הראש"ל שליט"א בזה.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון