• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

התקרבות למרן הראשון לציון

רק שאלה, האם הקונטרסים שהבאת התייחסו לדעת הרב וואזנר זצ"ל?! הלא הוא קיבל את אותם עדויות שעל פיהם פסק בזמנו הרב אלישיב זצ"ל לאיסור.
מצורף קונטרס דעת הלוי, בעניין דעתו של הגר"ש וואזנר זצ"ל.
לא חושב שיש טעם לפתוח עתה את הנושא, אבל צריך לשאול דבר זה למרן שליט"א שיכריע, מרן שליט"א לא חת מאמירות כמו "ח"ו! בזה אין מקום להקל ואפי' באלף לא בטיל!" ורק התורה לנגד עיניו, הרי בנושא של צניעות הבאתי למעלה תשובתו (בשעת דחק גדול), וברור ש @בנימין לוריא אם היה נשאל על כגון דא היה אומר "ח"ו! בזה אין מקום להקל ואפי' באלף לא בטיל!" אבל מרן שליט"א חושב אחרת...
אתה מוזמן לצפות בוידאו הזה.
 

קבצים מצורפים

  • דעת הלוי.pdf
    693.1 KB · צפיות: 10
זה מדהים שמה שהתחיל להפחיד את האברכים האשכנזים זה ע"ז. אבל פריצות בפאה זה בסדר.
כמו שלדידן כשאתה אומר שגרביים בצבע הרגל או שמזכירות אותו (גם יהיה 200 דנייר) זה פריצות לא שומעים, ואילו תגיד להם שזה עבודה זרה, יחליפו מיד... [וכ"ש לפי מה דהעליתי בתשובה שצריך החצאית עד הקרסול, ואין כאן מקומו].
 
כמו שלדידן כשאתה אומר שגרביים בצבע הרגל או שמזכירות אותו (גם יהיה 200 דנייר) זה פריצות לא שומעים, ואילו תגיד להם שזה עבודה זרה, יחליפו מיד... [וכ"ש לפי מה דהעליתי בתשובה שצריך החצאית עד הקרסול, ואין כאן מקומו].
ומי אמר לך שאני מאלו שבעד גרביים בצבע הרגל או חצאית גבולית?
 
ומי אמר לך שאני מאלו שבעד גרביים בצבע הרגל או חצאית גבולית?
הוא לא אמר דבר כזה. הוא רק דיבר על אלו שאומרים כך. (ואדרבא, הוא נתן אותך כדוגמא שאומר שזה פריצות...)
כמו שלדידן כשאתה אומר שגרביים בצבע הרגל או שמזכירות אותו (גם יהיה 200 דנייר) זה פריצות לא שומעים, ואילו תגיד להם שזה עבודה זרה, יחליפו מיד... [וכ"ש לפי מה דהעליתי בתשובה שצריך החצאית עד הקרסול, ואין כאן מקומו].
 
לידיעת הכלל: כעת נפתחה קבלת קהל בלשכה של מרן שליט"א בלי לקבוע תור. בימי ראשון ושלישי. ביום ראשון לאחר הבית דין, בערך בשעה שתים עשרה עד 3-4 בצהריים, וביום שלישי בערך החל מעשר בבוקר עד 3-4.
הי מישהו יודע אם רלוונטי או שיש צורך בתאום מראש עם המזכירות ?
 
כן בטוח, אני לומד בספריו ושו"ת יביע אומר כבר הרבה זמן, ויודע אני שהרבה מן הפסקים שלו הם הלכה ולא למעשה אצלי- בגלל שאני אשכנזי. אבל אין היום אצל אשכנזים ספר כמו ילקוט יוסף בכלל, עם כל הבקיאות שם. וכן אני מקפיד בכל שבוע לשמוע שיעורו השבועי במוצש"ק, מידי פעם אני ג"כ מופיע שם בביהכנ"ס, אבל כמעט ולא נותנים להגיש אל כבוד תורתו.
ומ"מ מבואר בפוסקים שכדי להגיע להוראה צריכין ללמוד מרבי ממש ולא רק מספריו. ואיפה יש לכתוב לו שאלות? (שמגיעים אליו ממש ולא למזכירות)
שמירת שבת וארחות שבת לא טוב?
 
מה שידוע לי עכ"פ, כל אחד יכול להגיע לביהכנ"ס אור חביב. אני הייתי שם בשבת ולפני ואחרי כל תפילה הלכנו עם הרב לביתו ובדרך היה אפשר לשאול שאלות. (אנחנו ספציפית גם באנו אח"כ לביתו ושאלנו אותו את כמה וכמה שאלות, אבל בדרך כל אחד יכול לשאול....)
יש שם שלט [-בדלת הכניסה לבית של הרב שליט"א] נא לא לבוא לשאול שאלות בבית הרב אלא לקבוע תור בלשכה.
אם כן, מדוע עשיתם זאת? היה דחוף??
 
יש שם שלט [-בדלת הכניסה לבית של הרב שליט"א] נא לא לבוא לשאול שאלות בבית הרב אלא לקבוע תור בלשכה.
אם כן, מדוע עשיתם זאת? היה דחוף??
הרב ידע שאנחנו מגיעים מראש. באנו כמה בחורים במיוחד, והוא עודכן בזה (וגם אשתו)...
לא בדיוק, ואם זו שאלה אישית אז עוד יותר בעיה, וגם אם לא,
כולם "מתנפלים"...
דווקא בשבת (שאני הייתי, עכ"פ) לא היה כ"כ עומס...
אני לא 'בן בית' שם ולא רגיל להיות שם אלא הייתי חד פעמי. אולי הרב מורשת מרן יודע יותר מדוייק אם כך זה תמיד.
 
חזור
חלק עליון