• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

התקרבות למרן הראשון לציון

אני הייתי כמה פעמים בלשכה יש שמירה קפדנית
צריך להיות רשום לפני ומי שלא מחכים שהרב יאשר או המזכירה וכדו'
וזה בדיוק היה החידוש במה שנכתב
לידיעת הכלל: כעת נפתחה קבלת קהל בלשכה של מרן שליט"א בלי לקבוע תור. בימי ראשון ושלישי. ביום ראשון לאחר הבית דין, בערך בשעה שתים עשרה עד 3-4 בצהריים, וביום שלישי בערך החל מעשר בבוקר עד 3-4.
 
מאי שנא חגורה?
שמא מחביא סכין וכדו'.
וכבר מצינו ראינו כמה שאיימו על מרן שליט"א, ומחמת זה הוצרך למאבטחים. [והמאיים האחרון לאחר כמה חודשים ממעשהו החמור, איבד את רגליו בתאונה].
 
שמא מחביא סכין וכדו'.
וכבר מצינו ראינו כמה שאיימו על מרן שליט"א, ומחמת זה הוצרך למאבטחים. [והמאיים האחרון לאחר כמה חודשים ממעשהו החמור, איבד את רגליו בתאונה].
ירחם ה' ישמור ויציל
ומעשה דרבי אלעזר יוכיח... הי"ד.
 
בענין שימוש תלמידי חכמים בזמנינו, שאמר מישהו דבזמנינו הינו ע"י עיון בספריהם, אציין פה מראה מקום, מש"כ מרן הראשל"צ באגרת לבן תורה-מהדורה מורחבת וז"ל: והגאון החזון איש בספר אמונה ובטחון פ"ג כתב בשם מהר"י מסלנט זצ"ל דשימוש תלמידי חכמים עכשיו הינו המשא ומתן העיוני העמק של הפוסקים המסור בידינו במסורה מאנשי כנסת הגדולה שנמסר להם מן הזקנים ומן הנביאים עד שמגיעים אלינו כל אותן הדברים שנאמרו למשה מסיני.עד כאן .
עיין רש"י ברכות מז: ד"ה שלא, ולכאורה זהו מקור דברי החזו"א
 
שלום
אמרו לי בשם הרב יצחק שליט"א שבחור שהגיע לגיל 24
יכול לשמוע גם על בחורה שרוצה פאה
מישהו כאן יכול לאמת לי
עיין כאן שהקל באופן מסויים
התשובה הזו אני פירסמתי בזמנו אך לענין משאלות ששאלתי את מרן שליט"א באישי לגבי בחורים שביקשו שאשאל התשובה הייתה כמעט ואין להתיר אא"כ סיבות מיוחדות אבל צריך לדעת שזה בשעת הדחק ובדיעבד וכן צריך שאלת חכם לגופו של ענין.
 
ביררתי את העניין. מרן שליט"א אכן כך אמר, אך הביטחון לא מאפשרים להיכנס באופן חופשי, ומאוד מקפידים על זה, וגם מי שנכנס כי נקרא אל המלך וכו', אומרים לו להוריד את החגורה וכו'.
אז באמת אם מגיעים בלי חגורה אפשר להכנס אל הרב? למי פונים, למזכירות? הרי הם אמרו:
ואמרו לנו שאין דבר כזה ואפילו מעט גיחכו על כך
אז למי פונים?
נשמח לדעת אם אכן היה הדבר הלכה למעשה ומישהו מחברי הפורום הלך ונתקבל בהצלחה...
 
אז באמת אם מגיעים בלי חגורה אפשר להכנס אל הרב? למי פונים, למזכירות? הרי הם אמרו:

אז למי פונים?
נשמח לדעת אם אכן היה הדבר הלכה למעשה ומישהו מחברי הפורום הלך ונתקבל בהצלחה...

זה לא קשור לחגורה, כל דבר של ברזל מבקשים להוריד, ואח"ז מחזירים (לפני הכניסה ללשכה).
לגופו של עניין, לפני שבועיים בערך המזכירה אמרה לי שצריך להגיש בקשה, ואז אולי הרב יאשר, ורק אח"כ מתאמים - שוו בנפשכם כמה זמן זה...
 
שלום
אמרו לי בשם הרב יצחק שליט"א שבחור שהגיע לגיל 24
יכול לשמוע גם על בחורה שרוצה פאה
מישהו כאן יכול לאמת לי
יש בספר מעיין אומר ששאלו את מרן על שידוך ומרן אמר שימשיך את השידוך ובהמשך ינסה להוריד אותה...
לא זוכר איה מקומו, אבל בכל מקרה דעת מרן שליט"א לא לסמוך על זה...
 
כבודו מוזמן לעיין בקונטרס ילקוט יוסף דיני פאה נכרית, ונראה תגובתו...
כמדומה לא הבנת כוונתי, הרי מרן שליט"א (אחר אביו זיע"א) סובר בחדא מחתא שאין ללבוש כלל מגדרי הצניעות ואעפ"כ סבר לילך אחר המקילין בשעת הדחק, אותו דבר נאמר שיסמוך על המקילין בנושא זה של תקרובת ע"ז.
(אגב, גם מרן שליט"א סמך ידו על העדויות הזורמות משם הן שהובאו בשנת תשכ"ח הן שהובאו לגדולי הדור, אך מה נעשה שיש הפורכים אותם בעדויות אחרות, ולעניין הלכה הרב וואזנר זצ"ל כתב מפורש (לאחינו האשכנזים) דמי שיש יכולת בידו שיחליף, אבל מעיקר הדין התיר למרות חשש תקרובת)​
 
אותו דבר נאמר שיסמוך על המקילין בנושא זה של תקרובת ע"ז.
ח"ו! בזה אין מקום להקל ואפי' באלף לא בטיל!
(אגב, גם מרן שליט"א סמך ידו על העדויות הזורמות משם הן שהובאו בשנת תשכ"ח הן שהובאו לגדולי הדור, אך מה נעשה שיש הפורכים אותם בעדויות אחרות, ולעניין הלכה הרב וואזנר זצ"ל כתב מפורש (לאחינו האשכנזים) דמי שיש יכולת בידו שיחליף, אבל מעיקר הדין התיר למרות חשש תקרובת)​
אל תדמה מה שהיה בעבר למה שיש היום. בשנת תשס"ד כולם אסרו, אח"כ חלק התירו, וכיום כמעט אין מי שמתיר... ראה לפחות כאן
 
@אהרן כהן אמנם אין לי נפק"מ בזה, אבל כמו הקונטרסים שהבאת יש קונטרסים הפוכים [ותגובות...] וקצת יותר משכנעים.
יצא לי לעבור על כולם, לצערי יש בכל הקונטרסים קצת נגיעות לכאן ולכאן. [עברת עליהם? פתחת מקורות? למדת את הסוגיא של תקרובת ע"ז?]
הפורומים כאן ו"פורום לתורה" מלאים בדיונים על הנושא והנושא מוצה.
אין ספק וצל צילו של ספק שלאחינו האשכנזים יש על מי לסמוך בלבישת הפאה ויכולים להקל גם לגבי חשש ע"ז.
רק שאלה, האם הקונטרסים שהבאת התייחסו לדעת הרב וואזנר זצ"ל?! הלא הוא קיבל את אותם עדויות שעל פיהם פסק בזמנו הרב אלישיב זצ"ל לאיסור.
לא חושב שיש טעם לפתוח עתה את הנושא, אבל צריך לשאול דבר זה למרן שליט"א שיכריע, מרן שליט"א לא חת מאמירות כמו "ח"ו! בזה אין מקום להקל ואפי' באלף לא בטיל!" ורק התורה לנגד עיניו, הרי בנושא של צניעות הבאתי למעלה תשובתו (בשעת דחק גדול), וברור ש @בנימין לוריא אם היה נשאל על כגון דא היה אומר "ח"ו! בזה אין מקום להקל ואפי' באלף לא בטיל!" אבל מרן שליט"א חושב אחרת...
[גם אני בתחילה כתבתי למעלה שלא יתכן שמרן שליט"א יתיר, אבל אז מצאתי את תשובתו].
אגב, אביא כאן נוסח מעניין מהרב חיים קנייבסקי זצ"ל שהתפרסם בוידאו:
הגרח"ק זצ"ל אמר שספרדים לא ישנו את מנהגם ולא ילבשו פאה
שאלוהו: ספרדיה שנשואה עם אשכנזי, מה דינה?
וענה: אם הוא נהג ואבותיו נהגו להחמיר לא צריך להקל
[דבריו שם לא לגבי חשש ע"ז אלא מטעם צניעות]
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון