הרמב"ם בהלכות שחיטה פי"ב ה"י מבאר איך מותר לשחוט פרה מעוברת, שלכאורה כיון שהולד גם ניתר בשחיטה זה כשחיטת אותו ואת בנו, ואומר כי עובר ירך אמו וזה גוף אחד. והבעל העיטור מביא תירוץ אחר שכיון שכתוב אותו ואת בנו - בן נקרא רק מהלידה; ומקשים על הבעל העיטור מהפסוק "ויתרוצצו הבנים בקרבה", חזינן שעובר נקרא בן. וכנראה צ"ל שבד"כ זה ילוד, ורק לפעמים נקרא בן ע"ש העתיד [ועפי"ז מיושב גם מה ששמעתי להקשות מהפסוק ברות "העוד לי בנים במעי]. והמלבי"ם כתב שנקראו כאן בנים לרמוז שכבר היו גדולים וראויים להיוולד.
נערך לאחרונה: