• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ואהבת-דובר שקרים??????.

אד יעלה

Well-known member
החיוב של אהבת ד'
ואהבת את ד' אלוהיך-בגמרא כתוב שאם אומר וקשרתם לאות על ידך ואם אין לו תפילין שאם אין לו הוי כדובר שקרים ובשו''ע כתוב כשאומר וקשרתם יהיה עם תפילין ובמשנ''ב כתב בשם החרדים שכשאומר ואהבת יראה להכניס אהבת ד' בליבו שלא יהיה דובר שקרים והלשון כאן עדינה ובשמירת הלשון חלק שני בסוף הספר שם כותב לשון חריף וכותב שיראה פעם אחת ביום להתבונן בזה שמה שאין לה זמן לא תגרע ומחדש חידוש גדול שפעם אחת ביום יכוון ועוד מחדש חידוש עצום ונורא שלא יילך לאכול לפני שמתבונן באהבת ד' כמו שלפני שלפני נטילת לולב אסור לאכול.
ושם כותב עוד שבאמירת ואהבת בוודאי שלא מקיים מצוות אהבת ד' כמו שכאשר אדם אומר וקשרתם הוא לא מקיים מצוות תפילין ועיי'ש עוד האריך.

הח''ח בשם עולם -שואל הלא זה מצווה התלויה בלב ומה שייך לצוות ומביא מהספרי ומהרמב'''ם שמתבונן בלימוד התורה וע''י זה יבוא לידי אהבה והטעם בזה שחכמתו של הקב''ה היא בלי תכלית ממילא ירצה להדבק בו.

ובחינוך תטז כשמדבר על הלאו של לא תתאווה בית רעך שזה לאו רק כאשר אדם מתאווה [ןלא הוי כלא תחמוד שעושה מעשים] וכיצד יכול לשלוט במחשבותיו והחינוך אומר שם לשונות חריפים שבאמת ליבו של אדם מסור בידו עיי''ש ולדבריו כל אדם יכול לעשות ולשלוט במחשבותיו.
 
ואולי כאן המקום להזכיר שמילת "וְאָ֣הַבְתָּ֔" היא במלרע (עם מעמיד תחת הא' צריך להאריך מעט את הא') ולא במלעיל דהיינו לאהוב עכשיו ולא אהבה בעבר
 
חזור
חלק עליון