• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

ואחד עשר סממנים היו בה??

אד יעלה

Well-known member
בפיטום הקטורת ואחד עשר סממנים היו בה ואלו הן וכו' ואם נספור את הרשימה יש שש עשרה והב''י קלג מבאר שעיקר הקטורת זה האחד עשר הראשונים עד הקנמון ומה שאומרים אח''כ זה לא מעיקר הקטורת, וכמו שמבואר בבריתא שבורית כרשינא כדי לשפות את הציפורן כדי שתהא נאה יין קפריסין לשרות את הציפורן ומלח סדומית הב''י כותב שיש איזה תיקון שאנחנו לא יודעים מבואר סיבות אחרות ולא עיקר הקטורת
השטמ''ק בכריתות ו. [הברייתא שם] מבאר שענין מלח סדומית הוא מדין ועל כל קרבנך תקריב מלח וכך מביא הליקוטי הלכות בשם הכל בו כנ''ל, אבל החזו''א כה סקי''ז חןלק על השיטה הזאת וס''ל שאם רוצים לעשות מלח מדין ועל כל קרבנך צריך לעשות סמוך להקטרה ולא כזה מוקדם ובקה''י במנחות סי' יב הביא את המחלוקת הנ''ל.
כתוב בפסוק ויאמר ד' קח לך סמים וכו ממולח טהור קודש רש''י מבאר שממולח הכוונה מעורבב אבל הרמב''ן שם מבאר שיש מצווה פרטית שם לשים מלח ולפי''ז זה שיטה שלישית למה שמים מלח סדומית.
ועיין בספר דרך חכמה לרבינו הגרח''ק פ''ב ה''ב סק''ח מונה את השיטות הנ''ל ומבארם היטב.
מתוך שיעור.
 
חזור
חלק עליון