• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

ושננתם לבניך

גרינפלד

Well-known member
פירש רש"י אלו התלמידים. והוא מהספרי. ואולי קצת משמע כן בגמ' בקדושין (ל, א) שיהו דברי תורה מחודדים בפיך שאם ישאל לך אדם דבר אל תגמגם ותאמר לו אלא אמור לו מיד, ומשמע שישאלנו סתם אדם שירצה ללמוד ממנו. ועי' רש"י שם (בע"ב ד"ה כן בני הנעורים).

מאידך ראיתי מובא בשם הזוהר שזה קאי על הבנים כפשוטו.

ולפי הספרי המקור ללמד את בניו הוא מהפסוק "והודעתם לבניך ולבני בניך" או מהפסוק "ולמדתם אותם את בניכם".

אגב יש להעיר שבשו"ע (יו"ד רמה, ג-ד) מבואר שכל החילוק בין בנו לאחר – הוא שבנו קודם, וכן שלבנו חייב לשכור מלמד. מיהו כמובן זה מצד ההלכה, אבל מצד ההנהגה הראויה והתועלת – פשוט שאדם צריך להשקיע יותר בבניו.

וכמדומה שבחוט שני כתב שהלומד עם בנו ונזדמנה לפניו מצווה – יש לו פטור של עוסק במצווה, כיון שאין זה סתם תלמוד תורה. וכ"כ הדרך שיחה (עמ' תקא).​
 
חזור
חלק עליון