• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

זה הזמן להשתמש בשמות הקודש. האמנם?!

לא יודע. אבל הגה"צ חכם אברהם מונסה ז"ל סיפר שבמלחמת השחרור אביו המקובל הגה"ק רבי יעקב מונסה ז"ל היה מסתובב באיזור בית ישראל שער מנדלבאום שמואל הנביא סנהדריה ועושה ייחודים נגד הלגיון הירדני, וכשסיים אמר כמה מילים בערבית שמשמעותם היא "קשרתי את ידיהם שלא יוכלו ליכנס מפה".
ואיני יודע מה זה "יחודים" ומהם "שמות הקודש".
 
לא יודע. אבל הגה"צ חכם אברהם מונסה ז"ל סיפר שבמלחמת השחרור אביו המקובל הגה"ק רבי יעקב מונסה ז"ל היה מסתובב באיזור בית ישראל שער מנדלבאום שמואל הנביא סנהדריה ועושה ייחודים נגד הלגיון הירדני, וכשסיים אמר כמה מילים בערבית שמשמעותם היא "קשרתי את ידיהם שלא יוכלו ליכנס מפה".
ואיני יודע מה זה "יחודים" ומהם "שמות הקודש".
ייחודים זה לא קבלה מעשית, אבל שמות הקודש, להבנתי זה קבלה מעשית דאין לנו רשות להשתמש בהם.
וראיתי בשו"ת מן השמים בהערות של הרב מרגליות (סימן ט' כמדומני) שכתב שם משם הקדמונים שהיו פעם תלמידי אחד מן הראשונים שהיו בסכנה והשתמשו בשמות בשביל להינצל, ואמר להם שעדיף שהיו מתים ולא היו משתמשים בשמות הקודש.
לכן התפלאתי על הדברים.
האם מישה מכיר את מי שדורש? האם הוא כתב ספרים בהלכה ומוסמך מגדולי ישראל?
 
שכתב שם משם הקדמונים שהיו פעם תלמידי אחד מן הראשונים שהיו בסכנה והשתמשו בשמות בשביל להינצל, ואמר להם שעדיף שהיו מתים ולא היו משתמשים בשמות הקודש.
מדובר בתלמידי רבי יהודה החסיד.
ועיין סמ"ק (סימן ג') המשך המעשה, שאכן מסרו עצמם על קדושת השם ונהרגו, וזו היתה תשובתם.
 
אכן כן לזה כוונתי.
ומשום הכי שאלתי על הנ"ל שצווח ככרוכיא ונתן "הוראה" לכל המקובלים שיצאו להשתמש בשמות הקודש.
והיה הדבר לפלא גדול בעיני!
ועל כן אשמח לדעת אם יש לו ספרים בהלכה וכד', והוא ת"ח. או רק "מקובל".
ושמא יש כאן מאן דהו שגר בבית שמש ומכירו.
 
חזור
חלק עליון