• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

זלזול במועד

abc123

Well-known member
האם כתוב בספרים מהו זילזול במועד בעניין בגדים?
האם בגד אלגנט שאברך לובש ביום חול רגיל וילבשהו במועד נקרא זילזול במועד עד כדי "המבזה את המועדות?" או שמא ההגדרה אחרת?
 
צריך ללבוש בגדים נאים יותר בימות החול.
ואפשר דהיה נרגש יותר בזמנם דהיה להם בגד ממש ליום חול ובגד לשבת ובגד לימים בינים [אפשר להבין זאת בבגדי הנשים].
אך כיום אין זה ניכר כ"כ אפשר דסגי בלבישת עניבה
וישתדל ללבוש הבגדים הנאים יותר ששם אותם בימות החול.
אך יש לראות אם סברא זו נזכרה בפוסקים
 
לתועלת המעיין
שער הציון סימן תקל
מכל מקום כיון דלענין מלאכה מן התורה מותר בחול המועד, ועל כל פנים בדבר האבד מותר לכולי עלמא, הרי דאין קדושתו חמור כמו יום טוב, ולכן גם לענין כבוד אין לדמותו ליום טוב, וזהו נראה דעת הרמב"ם. ומה דמשמע מהמכילתא הנ"ל דצריך לכבדו באכילה ושתיה וכסות נקיה, יש לומר דהיינו לכבדו יותר מימות החול בכל זה, אבל אינו מחויב לדמותו לגמרי בזה ליום טוב, דממקרא קודש שלו ילפינן בחגיגה י"ח לחד תנא דאיסור מלאכה בחול המועד ואפילו הכי מקילינן בה בדבר האבד, הרי דמקרא קודש שלו קיל ממקרא קודש דיום טוב. ותדע עוד, דהרי לענין אכילה ביום טוב מחוייב לאכול פת דוקא [ומטעם זה פסקינן לעיל בסימן קפ"ח דמחוייב לחזור אם לא הזכיר מעין המאורע ביעלה ויבא], ובחול המועד אין מחוייב לאכול פת, הרי אף דצריך לכבדו באכילה אין חיובו גדול כל כך, וכן הוא הדין לענין מלאכה דמותר בו דבר האבד, ועל כן נראה דאף לענין כסות נקיה אין מחוייב כיום טוב עצמו, רק יותר מימי החול [וכן בסימן תרס"ד סעיף קטן ג במגן אברהם משמע לכאורה דבחול המועד, לבד הושענא רבה, אין המנהג ללבוש בגדי שבת, ומהרי"ל דעבד לנפשיה הוא דעבד, ומכל מקום יותר מימי החול בודאי צריך כל אדם לנהוג, וכנ"ל].
 
חזור
חלק עליון