• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

חדש! ספר מלאכת יוסף - הלכות שבת בתוספת תשובות ממרן רבנו הגדול זיע"א ומרן הראשון לציון שליט"א

אושרי רביב

Well-known member
"שמור את יום השבת לקדשו".

השבת, יום המנוחה היהודי, היא זמן להתבוננות, רגיעה והתחדשות רוחנית. עם זאת, כמו בכל מצוות התורה, ישנן הלכות מרובות שיש להקפיד עליהם על מנת לקיים את מצוות יום השבת כראוי.

לב מי לא יהום ויתרגש, כאשר נזכרים אנו בדמותו הגדולה של פוסק הדור, אבינו רוענו, מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א, שבכל פעם נישא שמו בגעגוע והערצה גלויה בפי כולם.

מרן, רבות טרח ועמל בתורה הקדושה, והוציא מתחת ידו אלפי פסקים לכל השואלים, וכתב בכל התחומים, החל מהלכות השכמת הבוקר, עד סיום כל ההלכות כולם.

רבות הן הלכות שבת קודש, ומפוארות עד למאוד. החל מכניסת השבת, התפילות, סעודות שבת, קריאת התורה, ועוד.

קובע ברכה לעצמו נושא "מלאכות שבת". בשבת קודש יש שלושים ותשע מלאכות אסורות, שצריך להיזהר שלא לעבור עליהם חלילה, ולחלל את שבת קודש. אם לא ילמד האדם את ההלכות כמו שצריך, חלילה יכול לבוא מ"עונג שבת" לידי חילול שבת הגדול והחמור ביותר בתורה הקדושה.

מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א, כתב הלכות רבות בהלכות שבת, ופזורות הן בספריו. אדם הרוצה ללמוד את הלכותיו ופסקיו של מרן, עד עכשיו היה צריך לפתוח בכל פעם ספר אחר, ולראות הלכות נוספות בהלכות שבת קודש.

כאן נכנס ספרו של הרב שמואל זר: מלאכת יוסף, על שמו של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א. מלאכה רבה ועוצמתית, בו הספר הינו מדריך מקיף להלכות שבת. החל מעקרונות היסוד של שמירת שבת ועד לנבכי ההלכות והמנהגים השונים.

כך תלמידי חכמים וגם אנשים פשוטים הרוצים ללמוד ולדעת את הלכות שבת, ירוו את צימאונם והשתוקקותם בלימוד המבוא המורחב שנכתב, המשתרע על למעלה משלושים עמודים, יפים נאים ומהודרים, בהם נסקר לעיני הקורא מבוא על כל הגדרות וסוגי המלאכות בשבת.

אחר המבוא המפורט והנפלא, סוקר הרב המחבר לעיני הקורא בספר זה, שהינו הראשון מסוגו, 17 מלאכות מתוך 39 מלאכות שבת, תוך כדי עבודה מפורטת ומבוארת, בו מבאר בטוב טעם בתחילת כל מלאכה את מהות המלאכה ודרך עשייתה במשכן, מיהו אב המלאכה, ותולדות המלאכה בפירוט.

"פסיק רישיה", "מלאכת מחשבת", "גרמא", "אב מלאכה", "תולדה", "דבר שאינו מתכוון", "מתעסק"... - האם שמעתם על המושגים האלה? מה המילים האלה אומרות בכלל?!

כל התשובות לשאלות אלו, תדעו לאחר שתלמדו בספר החדש והמהודר: "מלאכת יוסף"!

הספר נכתב תוך מחשבה עמקנית על הגשת ההלכות לאנשים שטרם התחילו ללמוד את הלכות השבת, ואף מביא חידושי הלכות ודינים לתלמידי חכמים ותיקים.

אחת מנקודות החוזק המרכזיות של מלאכת יוסף היא הנגישות שלה. לכבוד הרב שמואל זר יש כישרון לפרק מושגים מורכבים לשפה קלה להבנה, מה שהופך את הספר למשאב רב ערך עבור כל מי שמבקש להעמיק את הבנתו בשמירת שבת.

בליל הסדר הקרב ובא, אנו אומרים "ואת עמלנו, אלו הבנים". עמל גדול אנו טורחים בלימוד וחינוך הבנים. בספר "מלאכת יוסף", יזכו הילדים היקרים גם כן להבין את הלכות השבת, משום שעל יד כל הלכה, מתנוסס ציור מפליא המסביר בדיוק במוחשיות נפלאה את ההלכה הכתובה.

כך למשל, מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א, העיד בפני הרב המחבר, שמתפעל הוא עד מאוד ממלאכה רבה זו, ואף כשנכדיו מגיעים אליו לשבת קודש, מביא בפניהם את החיבור "מלאכת יוסף", כדי שילמדו את ההלכות מתוך חיבורו היקר של הרב שמואל זר, בהיות והתפעל מעבודתו היפה והמסודרת, תוך כדי הגשה ברורה והמחשה על יד כל סעיף וסעיף בהלכות השבת.

בנוסף לנגישות שלה, מלאכת יוסף גם יסודית להפליא. הרב שמואל זר לא משאיר אבן על כנה כשהוא חוקר את הלכות ומנהגי השבת השונים, ומספק לקוראים הבנה מקיפה של הנושא.

עוד טרח הרב המחבר והוסיף בין כל נושא ונושא, את הנהגותיו בקודש של מרן רבינו עובדיה יוסף בשבת קודש, בליווי תמונות נדירות מחייו של מרן רבנו הגדול זיע"א, שלא נחשפו מעולם, ולכבוד כתיבת הספר נחשפו לראשונה!

כך הקורא הנעים זוכה גם לטעום במוחשיות את אווירת שלחן השבת וסדר יומו של מרן, ואת אווירת הקדושה והעונג הגדול שנמצא בשבת קודש.

תלמידי חכמים ימצאו עונג רב גם כן בספר החדש, משום שמתפרסמים בספר זה לראשונה פסקי הלכות וחידושי דינים של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א, מכתבי יד קודשו, ומובאים בהלכות. כמו כן, בסוף הספר ישנם מכתבים רבים, בהם טרח וענה מרן הראשון לציון שליט"א על ספקותיו של הרב המחבר.

בסך הכל, מלאכת יוסף היא משאב חיוני לכל מי שמבקש להעמיק את הבנתו בשמירת שבת. בין אם אתה חדש לנושא או מתרגל ותיק, הספר של הרב שמואל זר בטוח יספק לך את הידע והתובנה הדרושים לך כדי להעריך במלואה את היופי והמשמעות של השבת.

תוך לימוד הלכה אחת בלבד ביום, זוכים בשנה ללמוד קרוב ל400 הלכות בהלכות שבת! נקודה למחשבה לכל אחד ואחת מאתנו, האם אין לנו דקה אחת לכבוד הבורא יתברך?

מהרו והזמינו את הברכה אל בתיכם מהר ככל האפשר! 039091313

מי שיזכה להזמין עד יום ראשון (י"א בניסן תשפ"ג, 2.4.2023 למניינם בבוקר) את הספר, יזכה בעז"ה לשבת עם הספר בשלחן ליל הסדר בעזרת ה' יתברך!


כנסו: https://karvenu.co.il/product/ספר-מלאכת-יוסף/
 

קבצים מצורפים

  • ספר מאלכת יוסף.jpg
    ספר מאלכת יוסף.jpg
    778.6 KB · צפיות: 28
נערך לאחרונה:
זה היה נראה שם ספר בפני עצמו.
ספר 32 עמודים?...
בחוברות הללו שמופיעות באוצר החכמה יש רק 3 חוברות מתוך 12 חוברות שיצאו. למעשה בספר הוסיף הרב המחבר (הרב @שמואל זר) הרבה מאוד הלכות, והגיע למספר של למעלה מ500 הלכות! בן פורת יוסף...
אנו מברכים את הרב המחבר, שיזכה להפיץ מעיינותיו חוצה, בבריאות איתנה ונהורא מעליא, ולרוות נחת מכל מעשי ידיו בהצלחה רבה בזיכוי הרבים הנעשה על ידו יומם ולילה ללא הפסקה כלל ועיקר, אמן כן יהי רצון.
 
חזור
חלק עליון