אז איך מותר לגעת?ביביע אומר כתב שסומכים על הראשונים שהחדר יחוד הוא החופה
ובשות הראשל''צ כ' שפוסקים שהחופה היא מה שיגורו בבית אחר כך
אז איך מותר לברך ברכת הנישואין, השבעה ברכות, הרבה זמן קודם החדר יחוד האמיתי, ואפילו שזה ברכת השבח איך מותר הרבה זמן קודם כ 6 שעות קודם החדר יחוד,ביביע אומר כתב שסומכים על הראשונים שהחדר יחוד הוא החופה
ובשות הראשל''צ כ' שפוסקים שהחופה היא מה שיגורו בבית אחר כך
שאלות מצוינות!אז איך מותר לברך ברכת הנישואין, השבעה ברכות, הרבה זמן קודם החדר יחוד האמיתי, ואפילו שזה ברכת השבח איך מותר הרבה זמן קודם כ 6 שעות קודם החדר יחוד,
וכן איך מותר לגעת אותה, הרי הם לא נשואים !
אולי אפשר לישב שהרי היא טבלה ולאחר ברכה וכתובה היא מותרת לו לגעת
ובפרט שגם יכול לבוא עליה שהרי ביאה נישואין עושה
מה בכך שזה ברכת השבח, הרי מבואר בשו"ע שברכות השבח כגון הרעמים וכו' צריך לברך תוך כדי דיבור !שאלות מצוינות!
לגבי השאלה הראשונה כתב בשו"ת הראש"ל דברכות נישואין הוי ברכות השבח ואין בזה הפסק.
לגבי השאלה השניה
אולי כוונתו דבכל ביאה נוגע בה קודם הביאה, ואי נשואין עושה ע''כ שנוגע בה קודם נשואין.לגבי מה שכבדו כתב בתירוצו השני, לא זכיתי להבין שהרי אם חופה לא קונה, ורק חדר יחוד, איך מותרת לו לגעת, מה בכך שיש ברכה ווגם כתובה, אין זה חופה ולא נישואין !
מחמת הנגיעה שלפני?אבל אסור לקדש בביאה מדינא דגמרא !
נכון, אבל שם גם אסור לברך לפני, וכאן מותר, על כרחך דשאני.מה בכך שזה ברכת השבח, הרי מבואר בשו"ע שברכות השבח כגון הרעמים וכו' צריך לברך תוך כדי דיבור