• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

חופה וכיסוי ראש

מוח חושב

Active member
על מה סומכים הספרדים שלא לכסות את הראש אחרי החופה (קונדסין), הרי מחשיבים את זה כחופה ממש, ואם לא מחשיבים את זה כחופה איך מותר לחתן כלה לנגוע אחד את השני או שהחתן מביא לה כוס יין?
 
אולי זה יעזור לך
 
ביביע אומר כתב שסומכים על הראשונים שהחדר יחוד הוא החופה
ובשות הראשל''צ כ' שפוסקים שהחופה היא מה שיגורו בבית אחר כך
אז איך מותר לברך ברכת הנישואין, השבעה ברכות, הרבה זמן קודם החדר יחוד האמיתי, ואפילו שזה ברכת השבח איך מותר הרבה זמן קודם כ 6 שעות קודם החדר יחוד,
וכן איך מותר לגעת אותה, הרי הם לא נשואים !
 
אז איך מותר לברך ברכת הנישואין, השבעה ברכות, הרבה זמן קודם החדר יחוד האמיתי, ואפילו שזה ברכת השבח איך מותר הרבה זמן קודם כ 6 שעות קודם החדר יחוד,
וכן איך מותר לגעת אותה, הרי הם לא נשואים !
שאלות מצוינות!
לגבי השאלה הראשונה כתב בשו"ת הראש"ל דברכות נישואין הוי ברכות השבח ואין בזה הפסק.
לגבי השאלה השניה
אולי אפשר לישב שהרי היא טבלה ולאחר ברכה וכתובה היא מותרת לו לגעת
ובפרט שגם יכול לבוא עליה שהרי ביאה נישואין עושה
 
שאלות מצוינות!
לגבי השאלה הראשונה כתב בשו"ת הראש"ל דברכות נישואין הוי ברכות השבח ואין בזה הפסק.
לגבי השאלה השניה
מה בכך שזה ברכת השבח, הרי מבואר בשו"ע שברכות השבח כגון הרעמים וכו' צריך לברך תוך כדי דיבור !

לגבי מה שכבדו כתב בתירוצו השני, לא זכיתי להבין שהרי אם חופה לא קונה, ורק חדר יחוד, איך מותרת לו לגעת, מה בכך שיש ברכה ווגם כתובה, אין זה חופה ולא נישואין !
 
לגבי מה שכבדו כתב בתירוצו השני, לא זכיתי להבין שהרי אם חופה לא קונה, ורק חדר יחוד, איך מותרת לו לגעת, מה בכך שיש ברכה ווגם כתובה, אין זה חופה ולא נישואין !
אולי כוונתו דבכל ביאה נוגע בה קודם הביאה, ואי נשואין עושה ע''כ שנוגע בה קודם נשואין.
 
מה בכך שזה ברכת השבח, הרי מבואר בשו"ע שברכות השבח כגון הרעמים וכו' צריך לברך תוך כדי דיבור
נכון, אבל שם גם אסור לברך לפני, וכאן מותר, על כרחך דשאני.
קושיא זו מברקים הקשה הראש ולכן חלק על הפוסקים שאנו פוסקים כמותם.
 
חזור
חלק עליון