• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

חושש לחציצה בתפילין של ראש האם מותר להסתפר

נון

New member
שלום כבוד הרבנים. קראתי את הדיון שהיה כאן בנושא לא מזמן אבל בכל זאת אולי המקרה שלי הוא צורך גדול ויש מקום להתיר (מה גם שלא הבנתי חד משמעית מה השורה התחתונה לאסור או להתיר)? השנה בגלל לחץ הכנות הפסח לא הספקתי להסתפר סמוך לחג כדרכי וכך יוצא שכרגע כבר עברו כמעט חמישה שבועות מהתספורת האחרונה, והיא לכתחילה לא היתה קצרה במיוחד. באופן רגיל עם אורך השיער שיש לי כרגע זה בערך הזמן בו אני הולך להסתפר שוב. יש לי סוג שיער קצת יבש שנוטה להיות נפוח כשהוא מתארך ואני חושש שעוד הרבה לפני לד בעומר תהיה חציצה בתפילין של ראש (לשיטות ששיער ארוך מהווה חציצה) וגם מבחינת מראה זה יהיה מוזר ולא מכובד (כבר עכשיו זה קצת נפוח). השאלה האם אני כבן ספרד יכול השנה לחרוג מהמנהג ולהסתפר ביום שלישי או רביעי או חמישי (ביום שישי בלי נדר איני רוצה להסתפר כי זה ראש חודש בו אסור להסתפר לפי רבי יהודה החסיד), במיוחד שהשנה ראש חודש אייר יוצא בשבת ואם הבנתי נכון יש פה חגיגיות כפולה? צריך לעשות התרת נדרים בשביל זה? תודה.
 
נערך לאחרונה:
ב"ה
שלום וברכה,
באופן כללי עדין אין כזה היתר,
אולם תוכל להתאמץ לחפש להיות סנדק, (יש ארגונים של בריתות מילה לילדים גדולים או בחורים אפשר לחפש בזה),
אם לא תמצא בשום אופן סנדקאות, ויש לך בזה "צער גדול ממש שמציק מאד מאד", כדאי הוא הרדב"ז וסיע' לסמוך עליו בשעת הדחק כזו להסתפר בר"ח, דהיינו ביום השישי. (וביום חמישי ערב ר"ח עדיף שלא להקל, אא"כ לעולם אתה חושש לצוואת רבי יהודה החסיד, שאז תוכל ביום חמישי ערב ר"ח).
אולם כל זה בהוראת שעה באופן שיש ממש צער גדול ומוחשי שמציק וקשה לסבול כך,
אבל אם זה נסבל רק פחות נעים ונוח, זהו המנהג של אבלות שאנו נוהגים בו, וכדאיים הם כ"ד אלף תלמידי רבי עקיבא וכל התורה שהפסדנו מהם להצטער עליהם כמה ימים עד יום ל"ד לעומר.

בברכה רבה
 
טוב, חשבתי שאולי בגלל חשש של חציצה בתפילין וחשש ביטול מצוות תפילין חלילה זה ידחה את המינהג ולכן יש מקום להתיר אפילו לכתחילה, אבל מסתבר שלא. עיניין המוזרות\חוסר נוחות של שיער מגודל הינו תפל בשבילי בנושא הזה, ואם כה חשוב לשמור על המינהג אני מקבל עלי את הדין בשמחה ומוכן לסבול את זה בלי נדר. בכל אופן תודה על המענה המהיר , חזק וברוך.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון