יש תשובה של הרב ללוש שליט"א שמסביר הכל ומשיב על כל אלה...
לא מצאתי כעת
כדאי לעשות חיפוש בפורום או לשאול את בנימין לוריא
ואגב בעבר נשאלתי אם אפשר לכסות את הכפתורים ע"י שיסובב את הסיר עם הכפתורים לכיוון הקיר, וכך לא יראה את הכפתורים, ולא יבוא להגביה או להנמיך בשבת.
ולכאורה יש מקום להתיר, כי הסברא בכך שמכסה את הכפתורים, הוא שיש היכר וראייה שעשה פעולה שלא יבוא להגביה את האש, וא"כ הכא נמי אף שלא כיסה ממש את הכפתורים, מ"מ עשה היכר ע"י שסיבב את הכפתורים לכיוון הקיר, וזה עצמו מהווה סימן והוכחה, וגם בכה"ג אין חשש שיבוא להגביר את האש.
אולם נראה שאף שהדברים מסתברים, מ"מ וההיתר בשימוש סיר זה הוא חידוש גדול, אין לך בו אלא משעת חידושו, וראוי להחמיר לכסות ממש את הכפתורים על מנת שיהיה 'היכר מוגדר', וזאת ע"י שיכסה את הכפתורים באמצעות דבק וכדומה, כן נלע"ד.