חידה: אחות משולשת

פִּתָרוֹן
אבל זו לא היתה השאלה.
בגמרא כריתות ב: מבואר שראובן בא בעבירה על אמו ונולדו להם ב' בנות, ושוב בא בעבירה על אחת מבנותיו, והיא ילדה את פנחס, ופנחס בא על דודתו, שהיא בעצם אחות אמו, וגם אחות אביו כי שניהם בני אמא אחת (היינו דודתו ואביו), והיא גם אחותו, שהרי הוא והיא בני אבא אחד, הוא מביאה שניה, והיא מביאה ראשונה (כשהאבא בא על אמו). וזה בדיוק פתרון החידה. כפתור ופרח.
רש"י פרק לו פסוק ב
בת ענה בת צבעון" - אם בת ענה לא בת צבעון? ענה בנו של צבעון שנאמר "ואלה בני צבעון ואיה וענה" (להלן פסוק כד) אלא מלמד שבא צבעון על כלתו אשת ענה ויצאת אהליבמה מבין שניהם והודיעך הכתוב שכולן בני ממזרות היו
 
אבל זו לא היתה השאלה.
בגמרא כריתות ב: מבואר שראובן בא בעבירה על אמו ונולדו להם ב' בנות, ושוב בא בעבירה על אחת מבנותיו, והיא ילדה את פנחס, ופנחס בא על דודתו, שהיא בעצם אחות אמו, וגם אחות אביו כי שניהם בני אמא אחת (היינו דודתו ואביו), והיא גם אחותו, שהרי הוא והיא בני אבא אחד, הוא מביאה שניה, והיא מביאה ראשונה (כשהאבא בא על אמו). וזה בדיוק פתרון החידה. כפתור ופרח.
 
פִּתָרוֹן
בגמרא כריתות ב: מבואר שראובן בא בעבירה על אמו ונולדו להם ב' בנות, ושוב בא בעבירה על אחת מבנותיו, והיא ילדה את פנחס, ופנחס בא על דודתו, שהיא בעצם אחות אמו, וגם אחות אביו כי שניהם בני אמא אחת (היינו דודתו ואביו), והיא גם אחותו, שהרי הוא והיא בני אבא אחד, הוא מביאה שניה, והיא מביאה ראשונה (כשהאבא בא על אמו). וזה בדיוק פתרון החידה. כפתור ופרח.
לא שאלת איך יתכן שיבוא על אחותו שהיא וכו' , שאלתך היתה איך יתכן שיהיה לאדם אחות שהיא אחות אביו וכו' ולזה סגי לתרץ בצדיק בן רשיעא.
 
חזור
חלק עליון