תשובה מדוייקת!
וביתר פירוט:
המשנה בזבחים מה: אומרת: "דברים שאין חייבים עליהם משום פיגול חייבין עליהן [כרת במזיד וחטאת בשגגה] משום נותר ומשום טמא חוץ מן הדם ר' שמעון מחייב בדבר שדרכן לאכול אבל העצים והלבונה והקטורת אין חייבין עליו משום טומאה:
ופרש"י: ורבנן פליגי עלה [דר"ש] כדמרבינן להו מכל הבשר יתירא לרבות עצים ולבונה [שהאוכלן במזיד בכרת, ובשגגה - חטאת]:
השאלה מה הקשר - כי אכל ביוה"כ זה לא באוכל חצץ וקרשים, אלא באוכל דבר הראוי לאכילה.
מותר לאכול ביום הכיפורים דבר שאינו מאכל כלל, כעפר וקרשים וכו', מכיון שמאכל כזה לא זן את הגוף, ואין זה סותר למצות התענית ביום הכיפורים (ט"ז או"ח סי' תריב ס"ק ו).